مشهد؛

ظاهر قرآن باید جذاب باشد

ظاهر قرآن باید متناسب با محتوای آن جذاب باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهدحجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی کاظمی‌نسب معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به محتوای عظیم قرآن گفت: ظاهر این کتاب آسمانی نیز باید متناسب با محتوای آن، جذاب و دلربا باشد.

وی با بیان این که قرآن یک اثر هنری است که خداوند در آن معارف شایسته الهی را در قالب زبانی هنری و با استفاده از هنر ادبیات برای مردم تبیین کرده است، افزود: قرآن، معجزه پیامبر اکرم (ص) و کتابی است که محتوا و عمق آن از جنس هنر است بنابراین همانطور که محتوای این کتاب هنری است، ظاهر آن نیز باید در شأن آن باشد و جلد و خطوط به‌کار رفته در آن باید برگرفته از هنر باشد تا این ظاهر زیبا برای مخاطب به ویژه غیرمسلمانان جاذبه ایجاد کند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: قرآن ارزشمندترین کتاب ماست که نسخه سعادت بشر را ارائه می‎کند بنابراین ظاهر این کتاب الهی هم با توجه به محتوای عظیم آن، باید جذاب و دلربا باشد.

کاظمی نسب با اشاره به این که در حال حاضر در کشور عربستان قرآن‎‌هایی چاپ می‌شود که ظاهر بسیار زیبا و ماندگاری بالایی دارند، افزود:، اما متأسفانه در کشور ما اینطور نیست و باید صنعت چاپ ما هم به سمت چاپ قرآن‌هایی با ماندگاری بالا برود.
 
وی ادامه داد: چاپ قرآن در مقایسه با چاپ کتاب‎‌های سایر ادیان از قبیل: تورات و انجیل کم است و باید با حمایت دستگاه‌های مربوطه قرآن‌های بیشتری چاپ شود تا این کتاب آسمانی به راحتی در دسترس تمام علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی اقدام انتشارات آستان قدس رضوی را برای برگزاری جشنواره «حُسنا» با موضوع طراحی جلد قرآن کریم و کتب ادعیه اقدام ارزشمند و قابل تقدیری دانست و گفت: خوشبختانه رویکرد به‌نشر در برگزاری این جشنواره، هنری است؛ انتشارات آستان قدس رضوی با توجه به امکاناتی که در حوزه نشر در اختیار دارد، به خوبی می‌تواند از طریق برگزاری چنین جشنواره‌هایی کمبود‌ها و خلأ‌های هنری موجود در زمینه طراحی جلد قرآن و کتب ادعیه را برطرف کند با این حال هنوز در زمینه طراحی جلد قرآن برای رسیدن به طرح‎‌های فاخر و ماندگار، مسیر طولانی در پیش است.

کاظمی‌نسب افزود: معاونت قرآن و عترت اداره کل ارشاد استان نیز برای هر گونه همکاری در مسیر برگزاری این جشنواره اعلام آمادگی می‌کند.

 علاقه‌مندان، هنرمندان و طراحان گرافیک سراسر کشور برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نخستین جشنواره ملی طراحی جلد قرآن کریم و کتب ادعیه با نام «حُسنا» می‌توانند به کانال تلگرامی @hossna۲۰۱۷ و سایت www.Behnashr.com مراجعه کنند.
 
انتهای پیام// ز.ی
 
 

ظاهر قرآن باید متناسب با محتوای آن جذاب باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.