ضیایی مطرح کرد؛

نقش آفرینی پررنگ زنان ایرانی در عرصه‌های ملی

رئیس جمعیت سازمان هلال احمر گفت: زنان ایرانی در عرصه‌های ملی از جمله بخش‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و غیره حضوری فعال و اثرگذار دارند.

نقش آفرینی پررنگ زنان ایرانی در عرصه‌های ملیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین جمعیت هلال احمر و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: مواد این تفاهم نامه شامل گسترش فعالیت های بشر دوستانه و صلح جویانه، کاهش آلام و حفظ کرامت انسان است، همچنین مدیریت بحران از مهم ترین مأموریت های این سازمان محسوب می شود که نقش زنان در هدایت آن بسیار پر رنگ است.

وی با بیان اینکه نقش زنان در آمادگی خود، خانواده و محیط اطراف بسیار مهم و محوری است، افزود: بخش عمده ای از سطح داخلی جمعیت هلال احمر را زنان تشکیل می دهند که تلاش می شود تا عرصه را برای فعالیت آنان در بخش های مختلف افزایش دهیم.

ضیایی تصریح کرد: در حال حاضر زنان در نقش های محوری سازمان، مأموریت ها و حتی صحنه های مختلف کشور بسیار فعال هستند و در حال حاضر آمادگی استفاده از استعداد، دانش و توانایی آنان را در جمعیت هلال احمر داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر اذعان کرد: آموزش زنان خانه دار یکی از محوری ترین بحث های تاب آوری در برابر حوادث است که در این زمینه اقدامات تأثیر گذاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مفاد این تفاهم نامه کلی بوده و جزئیات مختلف آن در کارگروه بررسی می شود، اضافه کرد: یکی از محورهای این تفاهم نامه فعال کردن زنان در بخش های مختلف تشکیلات امداد و نجات در زمان پاسخ به عملیات است، همچنین در بخش جوانان داوطلب سازمان که بخش عمده ای از جمعیت آن را زنان تشکیل می دهند و در بیشتر کانون‌های فعال در دبیرستان ها و جوامع محلی، همکاری های مشترکی با این قشر انجام شده است.

ضیایی تصریح کرد: حضور زنان در عرصه های اجتماعی در سایر کشورها با موانعی رو به رو است و باید در ایران نیز برای برداشتن موانع بر سر راه فعالیت این قشر جامعه تلاش شود.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر زنان در عرصه های مختلف ملی شامل علمی، فرهنگی، هنری و غیره حضور بسیار پر رنگی دارند، امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت در عرصه های دیگر بیشتر بهره مند شویم.

رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: در ادبیات مدیریت بحران به نقش بانوان توجه شده است و آنها را در زمینه ایجاد آمادگی مهم دانسته از این رو آمادگی  داریم که علاوه بر تفاهم‌نامه و فراتر از آن در زمینه نقش‌آفرینی بانوان همکاری کنیم.

وی گفت: یکی از بخش‌های تفاهم‌نامه آموزش زنان خانه‌دار در طرح خادم  است، با توجه به اینکه امروزه نقش خانواده ها در زمینه افزایش تاب‌آوری اجتماعی بسیار مؤثر بوده و زنان در خانواده‌ها نقش محوری دارند از این رو آموزش آن ها بسیار مهم است و در طرح خادم هم که آموزش چهره به چهره مدنظر است، محوریت با زنان خانه دار است.

ضیایی با اشاره به اینکه بانوان در سه بخش فعال هستند، ادامه داد: در میان مجموعه پرسنل رسمی هلال‌احمر تعداد ۹ هزار زن حضور دارند که در ابتدا باید برای آن ها برنامه ویژه‌ای تدارک ببینیم، بخش دوم در قالب افرادی است که در تیم‌های امداد و نجات، سازمان جوانان و سازمان داوطلبان هلال‌احمر کار می‌کنند و محور سوم هم مربوط به خانم‌ها در جامعه است که نقش مهمی را در این بخش ایفا می کنند.

انتهای پیام/

حضور 9 هزار زن در جمعیت هلال احمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار