تبریز؛

اجرای طرح ارزیابی ریسک مواجهه با مواد شیمیایی در واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی

رئیس اداره بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجاشرقی از اجرای طرح ارزیابی ریسک مواجهه با مواد شیمیایی در واحدهای صنعتی استان خبر داد.

اجرای طرح ارزیابی ریسک مواجهه با مواد شیمیایی در واحدهای صنعتی آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عین اله شجاعی ،با بیان اینکه 264 واحد صنعتی در معرض ریسک استان در مرحله اول اجرای این طرح شناسایی شده است، افزود: در مرحله دوم اجرای این طرح برای ارزیابی ریسک بهداشتی مواد شیمیایی، تاکنون ماموران این اداره به 30 واحد صنعتی استان مراجعه کرده و فرم های مربوط به میزان ریسک پذیری این واحدها را تکمیل کرده اند.
وی اظهار کرد: ارزیابی ریسک بهداشتی مواد شیمیایی، فرایندی است که به منظور تخمین ریسک آسیب وارده به جامعه هدف و شاغلان انجام و پس از مشخص شدن خطرات ناشی از مواد شیمیایی و تعیین میزان ریسک پذیری آنان در برابر این مواد، اقدام های اصلاحی و کنترلی لازم برای محافظت و ایمنی آن ها برابر دستورالعمل های مربوطه و اولویت بندی های انجام شده، اجرا می شود.
وی گفت: در این ارزیابی ها از جمله نوع مواد شیمیایی، میزان تاثیر ماده شیمیایی بر روی کارگران و پرسنل این واحدها، درجه ریسک ماده شیمیایی براساس دستورالعمل استانداردها و افرادی که به صورت مستقیم با مواد شیمیایی در ارتباط هستند، تکمیل می شود.
رئیس اداره بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجاشرقی یادآوری کرد: در بررسی این تعداد واحد صنعتی مشخص شد که 382 نفر به صورت مستقیم متاثر از مواد شیمیایی بوده و درجه ریسک مواد شیمیایی آنها ضعیف تا متوسط است.
شجاعی ادامه داد: در این راستا واحدهای صنعتی ملزم به اجرای اقدام های اصلاحی برای افزایش حفاظت های شخصی از جمله استفاده کارگران از ماسک فیلتردار، لباس و کفش ایمنی، تجهیز تمامی کارگاه ها به کپسول آتش نشانی و تمیز کردن کارگاه ها پس از پایان کار شد.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح از اول تیر آغاز و تا پایان شهریور ادامه می یابد، گفت: واحدهای صنعتی استان برای کاهش ریسک مواجهه با مواد شیمیایی و افزایش ایمنی کارگران، مشتاقانه در این طرح با این اداره همکاری می کنند.
رئیس اداره بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجاشرقی یادآوری کرد: در مرحله اول اجرای این طرح از بین 264 واحد صنعتی شناسایی شده 80 واحد صنعتی در معرض ریسک مربوط به شهرستان تبریز و بقیه واحدها در سایر شهرستان های استان مستقر است.
شجاعی، افزود: در مرحله اول بانک اطلاعاتی واحدهای مذکور با استخراج دقیق عناوین موادشیمیایی مورد استفاده و کد محصول تهیه شد.
وی از واحدهای صنعتی و معدنی خواست برای کسب اطلاع و آگاهی بیشتر از فرایند دستورالعمل های مربوطه به حوزه HSEE سازمان و یا به پورتال اینترنتی سازمان به نشانی aze.mimt.gov.ir مراجعه کنند.
در استان 3.8 میلیون نفری آذربایجان شرقی افزون بر چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی فعال وجود دارد.

انتهای پیام/خ

شناسایی بیش از624 واحدصنعتی  دراستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار