باقرزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

توسعه مراکز یادگیری محلی در سراسر کشور/ ایجاد فرصت سوادآموزی برای ۳ هزار نوجوان اتباع خارجی

رییس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی برای توسعه مراکز یادگیری محلی در نظر گرفته شده از اجرای طرح سوادآموزی نروژی برای ۳ هزار نوجوان اتباع خارجی خبر داد.

توسعه مراکز یادگیری محلی در سراسر کشور/ ایجاد فرصت سوادآموزی برای ۳ هزار نوجوان اتباع خارجیعلی باقرزاده‌ رئیس سازمان نهضت سوادآموزی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد مراکز یادگیری محلی و توسعه آنها اظهار کرد: مراکز یادگیری محلی به طور دولتی و غیردولتی اداره می‌شوند و تاکنون ۲۴۰ مرکز در کشور فعال هستند که در نظر داریم تعداد آن را به ۳۰۰ مرکز افزایش دهیم.

وی ادامه داد: برخی از استان‌ها عملکرد خوبی در مراکز یادگیری محلی داشتند که از جمله آن می‌توان به استان‌های آذربایجان غربی و البرز اشاره کرد و برای هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است.

 رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه رویکرد مشارکت غیردولتی را مورد توجه قرار دادیم، تصریح کرد: با این رویکرد مراکز یادگیری محلی را توسعه خواهیم داد که ارائه مهارت‌های اولیه برای راه‌اندازی کسب و کاری ساده و زودبازده از دیگر موار‌دی است که در این مراکز به آن توجه داشته و با گروه‌های مختلف مربوطه در این زمینه رایزنی کردیم.

وی افزود: مشاغلی که مبتنی بر نیاز‌های هر منطقه طراحی شده باشند مورد توجه قرار می‌دهیم علاوه بر آن شناسایی چنین مشاغل و تأمین مالی آن در دستور کار قرار دارد.

باقرزاده گفت: در نظر داریم تا مراکز یادگیری محلی در زندان‌ها نیز توسعه پیدا کند چراکه در این مراکز نیازمند ارتقای مهارت‌ها هستیم.

وی از رایزنی با کمیساریای سازمان ملل و یونیسف برای اجرای طرح سوادآموزی نر‌وژی (NRC) خبر داد و یادآور شد: در این حوزه ۳ هزار نوجوان اتباع خارجی و ۲ هزار و ۱۰۰ سوادآموزی در ۱۶ استان کشور ثبت‌نام کرده‌اند، همچنین ۱۳ هزار و ۵۰۰ سواد‌آموز دیگر را نیز مورد توجه قرار دادیم.

انتهای پیام/

توسعه مراکز یادگیری محلی در زندان‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
کو ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
کو ایجاد شغل؟
آخرین اخبار