زابل؛

خدمات رسانی به بیش از 41 هزار تبعه افغانی در دانشگاه علوم پزشکی زابل

افزون بر41هزار تبعه افغانی از دانشگاه علوم پزشکی زابل خدمات دریافت می کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: افزون بر 41 هزار تبعه افغانی در شهرهای شمالی استان حضور دارند که سالیانه 50 میلیارد ریال برای درمان آنها از سوی این دانشگاه هزینه می شود.


دکتر علی اکبر نصیری در نشست خبری با اصحاب افزود: حضور این تعداد تبعه افغانی در منطقه سیستان هزینه های زیادی را برای دستگاههای بهداشتی و درمانی ایجاد کرده است.


وی ادامه داد: دستگاههای متولی وزارت کشور، استانداری سیستان و بلوچستان، فرمانداری ها و امور اتباع خارجی در این زمینه باید چاره اندیشی کنند.


وی تصریح کرد: خدماتی که به اتباع افغانی داده می شود خدماتی است که باید به مردم منطقه سیستان ارائه شود.


وی از اخذ مجوزهای لازم برای توریسم درمانی و پذیرش دانشجوی خارجی در منطقه سیستان خبرداد و گفت: از ابتدای مهرماه با توجه به مذاکرات میان افغانستان و ایران قرار شد افزون بر 100 دانشجوی افغانی در مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زابل مشغول به تحصیل شوند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: در چند روز آینده پزشکان ولایت نیمروز و فراه افغانستان با سفر به منطقه سیستان از ظرفیت های این دانشگاه دیدن می کنند.


نصیری مشارکت خیران در حوزه سلامت را در منطقه سیستان خواستار شد و افزود: میزان مشارکت خیران در حوزه سلامت این منطقه بسیار پایین است.


وی افزود: 14 سازمان مردم نهاد در حوزه خیران سلامت در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کنند که یکی از موسسات خیریه با حضور در منطقه سیستان ساخت بیمارستان آموزشی، درمانی و پژوهشی مرکز بیماری ها سل را در زابل کلید زده است.


وی از پیشرفت 90 درصدی این بیمارستان در زابل خبرداد و بیان کرد: ساختمان این بیمارستان تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.


وی افزود: پس از گذشت چهار سال از طرح تحول نظام سلامت در منطقه سیستان این طرح با قوت ادامه دارد.


وی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت در اجرای عدالت درمانی در مناطق محروم نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

 

انتهای پیام/گ

 

خدمات رسانی به اتباع افغانی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار