کاهش تخلفات اداری با راه اندازی و اجرای سامانه جامع گمرک

با اجرای سامانه جامع امور گمرکی کاغذ بازی و تخلفات اداری به حداقل می رسد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛شهبازی فرماندار ویژه آبادان در حاشیه بازدید سرزده از اداره کل گمرک آبادان گفت: با راه اندازی و اجرای این سامانه  سرعت اظهار کالا نیز افزایش می یابد. 

عزیزالله شهبازی فضای محدود و غیراستاندارد ترخیص و انبار کالاهای وارداتی که بیشتر برای ترخیص مواد غذایی بکار می رود را یکی از مهمترین چالش های پیش روی گمرک و بندر آبادان دانست و گفت: با رایزنی های انجام شده با وزارت نفت برای واگذاری زمین های پالایشگاه در اطراف بندر به گمرک به زودی کار واگذاری 4 هکتار از این زمین ها عملیاتی می شود.

وی تعمیرات اساسی و تجهیز گمرک آبادان را نیز از دیگر مواردی عنوان کرد که باید هرچه سریعتر نسبت به تامین و تخصیص اعتبار آن اقدام شود.

معاون استاندار با اشاره به اخذ مجوز واردات 700 میلیون دلار کالا با معافیت مالیاتی از سوی دولت آن را فرصتی مناسب برای بازرگانان منطقه خواند و گفت: ایجاد بستر مناسب برای فعالیت بازرگانان زمینه ساز تولید اشتغال می شود.

وی مجوز واردات انبوه کالاهای تجاری از گمرک اروندکنار را به فال نیک گرفت و افزود: باید شرایط مشابه را برای گمرک چوئبده نیز فراهم کنیم.

شهبازی تاکید کرد: بازارچه مرزی اروندکنار تنها بازارچه مرزی استان خوزستان است که برای رونق آن و ایجاد اشتغال در منطقه اداره صنعت معدن و تجارت و تعاونی ها باید فعال تر شوند. 

انتهای پیام/د

کاهش کاغذ بازی اداری با راه اندازی سامانه جامع گمرک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.