نماینده فرانسه در سازمان ملل: رژیم صهیونیستی اشغالگری خود را بپذیرد

نماینده فرانسه در سازمان ملل وضع بحرانی کنونی سرزمین های اشغالی را موید هشدارهای این کشور خواند و مذاکره را تنها راه حل برای برقراری صلح دانست.

نماینده فرانسه در سازمان ملل: رژیم صهیونیستی اشغالگری خود را بپذیردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده فرانسه در سازمان ملل اعلام کرد مناقشات سیاسی بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی نباید به مناقشات لاینحل مذهبی مبدل شود.

فرانسوا دولاتر وضع بحرانی کنونی سرزمین های اشغالی را موید هشدارهای این کشور  خواند و  مذاکره را تنها راه حل برای برقراری صلح  دانست.

دولاتر افزود: گذر زمان از خطر مناقشات بین فلسطین و اسرائیل نکاسته است. 

نماینده فرانسه در سازمان ملل همچنین خاطر نشان کرد بحران بسیار شدید در سرزمین اشغالی، تهدیدی همیشگی برای امنیت بین المللی است. این بحران حل نشده، به دلیل اهمیت، وسعت، جنبه های نمادین و جایگاهی که در افکار عمومی دارد، به بحرانی پایدار مبدل شده و از مرزهای اسرائیل و فلسطینی ها فراتر رفته است.

وی خاطرنشان کرد هر افزایش تنشی در این مناقشات، خطر بی ثباتی در این منطقه غیرقابل کنترل را در پی دارد. به همین دلیل ما نمی توانیم به وضع کنونی و سرپوش گذاشتن بر پسرفت دائمی در منطقه و در اذهان عمومی، قانع باشیم.

دولاتر تصریح کرد بحران در قدس، با توجه به اهمیت معنوی، مذهبی و نمادین مسجد الاقصی ثابت می کند که امکان بروز تنش در هر لحظه ای در منطقه و ورای آن وجود دارد.

وی در ادامه گفت: اگر اقدامی انجام نگیرد، تنش ها در سرزمین اشغالی احتمالا به مناقشاتی جدید و مرگبار منجر خواهد شد. نوار غزه در عرض کمتر از ده سال، سه بار چنین  تنش هایی را تجربه کرده است. هیچ کس نمی تواند تکرار چنین تجربه ای را بپذیرد. اسرائیل باید تمامی مسئولیت های خود را به عنوان اشغالگر بپذیرد. 

 

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار