سمنان;

تشکیل بیش از 900 پرونده قاچاق در استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت :‌ 946 پرونده قاچاق در این استان تشکیل شده است که واحدهای خاطی در حدود 130 میلیارد ریال جریمه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: گشت های مشترک نظارت و بازرسی استان سمنان با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان و با همکاری اعضای کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا و دستگاه های ذیربط از قبیل دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اصناف ، دخانیات ، نیروی انتظامی ، استاندارد و غیره در شهرهای استان سمنان انجام می‌گیرد.


وی افزود: گشت های مشترک نظارت و بازرسی استان سمنان در مبارزه با کالای قاچاق سلامت‌محور، مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی و 11 قلم کالا انجام می‌شود.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان گزارشی از عملکرد کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه افزود: نظارت مستمر بر کالاهای داخلی با هدف تنظیم بازار، ساماندهی عاملان مجاز عرضه، پیشگیری از عرضه کالای دخانی و نظارت بر میادین و فروشگاه بزرگ عرضه محصولات کشاورزی در بحث سم و کود و پاک‌سازی نقاط آلوده خرید و فروش نیز همواره مدنظر بوده است.


اسودی با اشاره به اقدامات انجام‌شده فرهنگی برای مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: تبلیغ و تشویق مصرف کالای تولید داخلی و نقش آن در اشتغال و صادرات، استفاده از تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی تبلیغاتی و آموزشی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف به‌منظور فرهنگ‌سازی برای عدم عرضه کالای قاچاق و ارجحیت عرضه کالاهای تولیدی داخلی نیز از اقدامات فرهنگی انجام‌شده در این زمینه بوده است.


وی با بیان اینکه در گشت های انجام شده با حضور دستگاه های اجرایی ذیربط حدود پنج هزار و 68 واحد صنفی و یک هزار و 328 واحد غیرصنفی مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: در مجموع، 6 هزار و 396 واحد تولیدی در استان سمنان مورد رصد و نظارت قرار گرفتند.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در سال گذشته تعداد پرونده‌های متشکله برای قاچاق 946 پرونده بوده است که واحدهای خاطی آن، 13 میلیارد و 190 میلیون تومان جریمه شدند.


اسودی همچنین بیان کرد: در گشت های مشترک نظارت و بازرسی استان سمنان یک هزار و 502 بازرسی انجام شد که تعداد پرونده‌ها، 116 پرونده با ارزش 6 میلیارد و 36 میلیون تومان بوده است.

 

انتهای پیام / ه


نظارت از 6 هزار واحد صنفی در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار