اربابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هنوز تسهیلاتی به سیل زدگان ایرانشهر اعطا نشده است

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هنوز تسهیلاتی به سیل زدگان ایرانشهر اعطا نشده و بعد از تصویب در هیئت دولت مراحل اعطای آن به استان ابلاغ می‌شود.

تاکنون تسهیلاتی به سیل زدگان ایرانشهر اعطا نشده/ اعطای اعتبار به خسارت دیدگان زمانبر استرضا اربابی مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصمیمات اتخاذ شده به منظور جبران خسارات سیل زدگان ایرانشهر، اظهار داشت: خساراتی که از سوی دستگاه‌ها گزارش شده حدودا 22 میلیارد تومان است.

وی افزود: در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سیستان و بلوچستان برگزار شد برای هر واحد مسکونی روستایی تخریب شده 25 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد، 5 میلیون تومان بلاعوض و 2 میلیون تومان هم بصورت معیشتی در نظر گرفته شد.

اربابی ادامه داد: همچنین مقرر شد برای واحدهای مسکونی شهری مبلغ 30 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 5 درصد، 6 میلیون تومان بلاعوض و 2 میلیون تومان هم بصورت معیشتی در نظر گرفته شود.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قرار است طرح ایجاد سیل‌بند در ایرانشهر توسط شهرداری تهیه و ارائه شود همچنین ارزیابی لازم برای برآورد خسارت انجام شده و ارائه تسهیلات نیازمند مصوبه دولت است.

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات به خسارت دیدگان باید در دولت تصویب شود، خاطرنشان کرد: پرداخت این اعتبار به سیل زدگان زمانبر است چراکه برآورد خسارت باید از سوی سازمان مدیریت بحران به سازمان برنامه بودجه اعلام و نهایتا در هیات دولت تصویب و به استان ابلاغ شود.

اربابی گفت: تاکنون تسهیلاتی به سیل زدگان ایرانشهر اعطا نشده اما بعد از تصویب تخصیص اعتبار در دولت مراحل اعطای آن به استان ابلاغ می‌شود.


انتهای پیام/

آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به سیل زدگان ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار