همدان؛

گردهمایی مدیران حوزه های علمیه خواهران کشور در همدان

همایش سراسری مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور امروز در همدان آغاز شد.

گردهمایی مدیران حوزه های علمیه خواهران کشور در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی ،مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در آغاز بکار این همایش دو روزه به میزبانی پادگان ابوذر همدان، بابیان اینکه تاکنون 100 هزار طلبه خواهر در سراسر کشور، به این عنوان مفتخر شدند افزود:در حال حاضر 80 هزار طلبه خواهر هم مشغول تحصیل در سطوح مختلف حوزوی هستند.

وی با اشاره به برگزاری نشست های قرآنی توسط حوزه های علمیه خواهران گفت: پارسال بیش از 40 هزار نشست قرآنی و امسال هم تاکنون 28 هزارنشست قرآنی برگزارشده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در زمینه برگزاری کرسی های آزاداندیشی هم گفت: طی دو سال و نیم گذشته بیش از 600 کرسی در کشور، با نقد وبررسی موضوعات مختلف برگزار شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور نیزدر این همایش با اشاره به اجرای طرح فرهنگی با عنوان خادمان فرهنگی رضوی در سراسر کشور گفت: این طرح طی سه ماه گذشته در کشور ساماندهی شد وقریب به 5 هزارنفر از خواهران حوزوی، با عنوان خادمان فرهنگی آستان قدس رضوی در سراسر کشور فعال هستند.

 حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری افزود: در این زمینه 470 کانون خادمان رضوی با رویکرد گسترش فرهنگ رضوی و زیارت و موضوع تحکیم خانواده ایجاد شده است.

مدیر حوزه های علمیه استان همدان هم با اشاره به ضرورت و نقش حوزه های علمیه در نشر و ترویج احکام اسلامی در جامعه گفت: طلاب باید ابتدا با خود سازی و تهذیب نفس از علم ودانش خود بهره گیرند و در مرحله بعد احکام اسلامی را در جامعه ترویج دهند.

آیت الله موسوی اصفهانی تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بین مردم را از دیگر وظایف طلاب برشمرد و گفت:باید فرازهای سخنان و رهنمودهای ایشان در جامعه بصورت مناسب تبیین و برجسته شود.

مدیرحوزه های حوزه های علمیه خواهران غرب کشور و استان همدان نیز گفت: هم اکنون 10 مدرسه علمیه خواهران و یک موسسه آموزش عالی حوزوی فدک در استان همدان فعال است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان با اشاره به تحصیل هزارو 450 طلبه خواهر در این استان افزود: از این تعداد هزارو 132دانش آموخته سطح 2  و48 دانش آموخته سطح 3 هستند.

انتهای پیام/ ش

گردهمایی مدیران حوزه های علمیه خواهران کشور

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.