عارف در کنگره حزب ندای ایرانیان:

انتظار مردم تشکیل کابینه توانمند است/نامه محرمانه فراکسیون امید به روحانی درباره عملکرد وزرا

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: انتظار مردم از دولت دوم روحانی تشکیل کابینه توانمند و کارامدتر است.

انتظار مردم تشکیل کابینه توانمند استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌‌طلبان در سومین کنگره حزب ندای ایرانیان که امروز در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: راهبردی که گفتمان اصلاحات در دهه 90 انتخاب کرد اخلاق، عقلانیت و خرد جمعی بود و با آسیب‌شناسی که صورت گرفت این مسیر برای گفتمان اصلاحات انتخاب شد.

وی ادامه داد: ما در این مورد سه گام را برداشتیم و طبیعی است که انتخاب خردجمعی هزینه بالایی دارد در سال 92 توانستیم با این مسیر و راهبرد دولت تدبیر و امید را روی کار بیاوریم و در انتخابات 94 نیز تشکیل فراکسیون امید نتیجه همین راهبرد کلیدی بود.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما در گذشته چوب تفرقه‌افکنی را خردیم اما با انتخاب رویکردی جدید مردم از ما حمایت کردند و توانستیم اعتماد کامل آنان را بدست آوریم.

عارف اضافه کرد: حزب ندای ایرانیان در آستانه شورای عالی اصلاح‌ طلبان شکل گرفت و امروز بیش از 7 هزار عضو دارد ما مسیر تقویت احزاب را انتخاب کردیم و ادامه مسیر انتخابات 92 جزء برنامه‌های اصلی‌مان بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌ طلبان بیان کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری با ارزیابی عملکرد دولت اول آقای روحانی و با نقدی که داشت وی را به عنوان کاندیدا انتخاب کرد انتخابات دیگری دستاورد دولت اصلاحات است شوراهای اسلامی بود مردم در گام سوم خود بهتر از گام اول اصلاحات را تأیید کردند و توانستیم در بیش از 21 شهر اکثریت را بدست آوریم.

وی ادامه داد: ما در هر گام بهتر از قبل عمل کردیم و این موضوع با اعتماد مردم بدست آمد گام‌های سختی برداشتیم و گام‌های بعدی‌مان به سختی‌ گام‌های اولمان نخواهد بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌ طلبان افزود: اخلاق، عقلانیت و خرد جمعی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم رمز موفقیت ما در کنار زحمات و تلاش‌های احزاب و شخصیت‌های برجسته، وحدت و انسجام و فرماندهی واحد است اگر این مسیر را با وحدت دنبال کنیم گام‌های بعدی بهتر برداشته خواهد شد.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گام دوم ما اختلاف نفر سی‌ام لیست رقیب و نفر اول لیست ما حدود 70 هزار نفر بود و در گام سوم به بالای 400 هزار نفر رسید این مسئله مسئولیتمان را سنگین‌تر و پاسخگوییمان بیشتر می‌کند.

وی با تأکید بر حفظ ضرورت اجتماعی گفت: ما ادعا نمی‌کنیم که در این نقطه خطایی نداشتیم در گفتمان اصلاحات به نقد اعتقاد داریم در فردای انتخابات 22 اردیبهشت ماه از همه نخبگان کشور خواهش کردیم عملکرد شورای عالی و گفتمان را به نقد بگذارند.

عارف تأکید کرد: در مسئله رسیدن به احزاب فراگیر باید مسئولیت‌ها مشخص باشد، گاهی در حرکت‌های جبهه‌ای مسئولیت‌ها لوث می‌شوند مثلا در ماه‌های اول مجلس شورای اسلامی دهم با این مشکل مواجه بودیم افرادی که اگر در لیست امید قرار نمی‌گرفتند و رأی نمی‌آوردند ساز جدایی زدند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌ طلبان ادامه داد: ما باید با وحدت و انسجام کامل مسیر را طی کنیم دولت تدبیر و امید با اعتماد مردم کارش را ادامه می‌دهد و اکثریت شوراهای اسلامی کلانشهر‌ها بدست اصلاح‌طلبان افتاده که مسئولیتی سنگین است، نوبت ماست که به اعتماد مردم و انتظار آن‌ها پاسخ بدهیم.

عارف تأکید کرد: انتظار مردم از دولت دوازدهم ارتقای کارآیی است ما در فراکسیون امید عملکرد وزرا را ارزیابی کردیم و گزارشی را به صورت محرمانه برای آقای روحانی ارسال کردیم، انتظار ما این است که به این گزارش توجه جدی شود تا دولتی توانمندتر و کارآمدتر داشه باشیم.

وی ادامه داد: در بحث مدیریت شهری نگاه اصلاح‌طلبان مشخص است دولت‌ها باید تا مرز شهرها بیایند و کل امور شهری‌ را به شوراها بسپارند در بحث شهرداری‌ها باید درآمدهای پایدار داشته باشیم ما دیگر نمی‌توانیم با فروختن تراکم شهر را اداره کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌ طلبان اضافه کرد: دو لایحه در این زمینه وجود دارد که امیدواریم آن‌ها را با کمک شوراها پیش ببریم.

عارف اولین آزمون شوراها را انتخاب شهردار عنوان کرد و افزود: شهردارانی توانمند را انتخاب کنید تا با وسواس کار مردم را پیگیری کنند ما در سال 98 انتخابات مهمی در پیش داریم که آثار نتیجه عملکرد شوراها در آن انتخابات خواهیم دید.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب شهردارانی که بتوانند به مطالبات مردم توجه جدی کنند حائز اهمیت است، در تهران مشکلات جدی داریم و کار سنگینی در این زمینه بر عهده شهردار و شورا شهر است با توکل به خدا و پشتوانه مردم می توانید موفق شوید.

انتهای پیام/

اولین آزمون شورای شهر انتخاب شهردار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
ژن خوب چند دکتر
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۵۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
اینو بگیرن ببرن رویان ژن هاش رو بگیرن
آخرین اخبار