‌۸۵۰ هکتار از سواحل استان بوشهر زیر کشت ‌درختان "مانگرو یا حرا" رفت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: درختان حرا و جنگل‌های مانگرو نقش مهمی در اکوسیستم طبیعی مناطق دارد که در این راستا در ۸۵۰ هکتار از سواحل استان بوشهر این درختان کشت شده است.

‌۸۵۰ هکتار از سواحل استان بوشهر زیر کشت ‌درختان به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،سهیل مهاجری ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های کشت درختان حرا در سواحل استان بوشهر با بیان اینکه این استان، سومین استان، در کشت درختان حرا و مانگرو معرفی شده به روزجهانی حفاظت از اکوسیستم‌های مانگرو پرداخت و اظهار داشت: جنگل‌های مانگرو نقش مهم و حیاتی برای اکوسیستم طبیعی و منطقه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه هفته اول مرداد ماه به عنوان روز جهانی حفاظت از اکوسیستم‌های مانگرو نام‌گذاری شده افزود: در این روز تهدید‌هایی که متوجه مانگروهای ساحلی است مورد بررسی و تاکید قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه 5 شهرستان استان بوشهر دارای گیاهان مانگرویی هستند تصریح کرد: خوشبختانه عرصه گسترش گونه‌های مانگرو در سواحل کم عمق استان بوشهر و 5 شهرستان این استان به خوبی قابل مشاهده است.

وی شهرستان‌های بوشهر،دیلم ،گناوه ، دیر و عسلویه را 5 شهرستان ساحلی دانست و خاطر نشان کرد: این مناطق درمجموع حجم 850 هکتار جنگل‌های حرا و یا مانگرو استان را در ساحل خود جای داده‌اند.

مهاجری با بیان اینکه نایبند عسلویه بیشترین جنگل‌های مانگرو طبیعی درخود جای داده است گفت: شهرستان ساحلی دیر بیشترین جنگل‌های مانگرو غیر طبیعی یا دست کاشت استان بوشهر به خود اختصاص داده‌ است.

وی به تجربه موفق کاشت نهال و بذر در «مله گنزه» شهرستان دیر و در راستای اکوسیستم‌های مانگرو اشاره کرد و اظهار داشت: طرح کاشت نهال حرا در سواحل«مل گنزه» شهرستان دیّر با همکاری دوستداران محیط زیست از تجربه‌های خوبی بود که در سالهای گذشته به جای مانده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به تولید نهال مانگرو در استان بوشهر خاطر نشان کرد: تولید نهالستان جذر و مدی و غنی سازی جنگل در دیر و نایبند عسلویه و توسعه موفق حراکاری در بوشهر، گناوه، دیلم و دیر که در قالب طرح مطالعاتی و در خورهای مصنوعی در سال 79 با موفقیت انجام شد از فعالیت‌های موفق اداره کل منابع طبیعی استان است.

مهاجری با بیان اینکه مانگروهای ساحلی از جمله اکوسیستم‌‌های زمین هستند که بیش از همه مورد تهدید قرار گرفته ‌اند تصریح کرد: آمار جدید بیانگر آن است که درصدبالایی از جنگل ‌های مانگرو جهان تا امروز از بین رفته‌اند.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.