فردا اولین گروه از حجاج تهرانی عازم عربستان می شوند

فردا دوشنبه (9 مردادماه) اولین گروه از حجاج تهرانی به سرزمین وحی اعزام می شوند.

فردا اولین گروه از حجاج تهرانی عازم عربستان می شوندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امسال 86 هزارو500 زائرپس از یک سال وقفه در اعزام حجاج به سرزمین وحی به حج تمتع اعزام می شوند. اولین گروه از زائران خانه خدا پس از قریب به 10سال چشم انتظاری امروز از بندرعباس عازم مدینه منوره شدند.

 

افزایش 35 درصدی در اعزام حجاج

زائران ایرانی خانه خدا امسال با افزایش 35 درصدی در قالب 590 کاروان با 323 پرواز از فرودگاه‌های کشور به سرزمین وحی اعزام می شوند، پروازهای مدینه قبل تا 30 مرداد انجام می شود و پروازهای مدینه بعد از 14 مرداد آغاز و تا سوم شهریور ادامه دارد.ضمن اینکه بر تعداد روزهای حضور حجاج در عربستان نسبت به سال های گذشته  افزوده شده است.

 

صدور روادید الکترونیکی زائران برای نخستین بار در کشور

 امسال طرح صدور روادید الکترونیکی زائران حج تمتع 96 ، برای نخستین بار در کشور اجرا شده است چراکه ارسال  روادید به سفارتخانه عربستان در تهران و کنسول گری این کشور در مشهد در سال های گذشته  مشکلات زیادی از جمله مفقود شدن گذر نامه ها را در پی داشت ، از این رو این مشکل امسال برطرف شد و به گفته  حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده که  برای بیش از 30 هزار زائر روادید صادر شده است.

 

فردا نخستسن آیین افتتاح حج تمتع برگزار می شود

آیین افتتاحیه پروازهای حج تمتع 96 و بدرقه اولین گروه از زائران   روز دوشنبه با حضور مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت و مسئولان فرودگاهی و دیگر مقامات کشوری در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 

مقامات عربستانی به تعهد خود پایبند هستند


حجت الاسلام و المسلمين سيد علی قاضی عسكر نماينده ولی فقيه و سرپرست زائران ايرانی خانه خدا در همايش مديران ستادی و استانی سازمان حج و زيارت وعوامل اجرايی كاروان های حج تمتع 96 که 29 تیرماه برگزار شد،  اظهار كرد : مقامات سعودی بارها در مذاكرات دوجانبه اعلام و تاكيد كرده اند كه متعهد و مصمم به رعايت حفظ حرمت ، امنيت و كرامت زائران ايرانی هستند،و در سفر اخير رياست سازمان حج و زيارت به عربستان و مذاكره با وزير حج اين كشور  مقامات سعودی بارديگر اعلام كردند كه به تعهدات خود درخصوص فراهم كردن زمينه های لازم برای انجام مناسك حج از سوی زائران ايرانی پايبند هستند.

حجت الاسلام و المسلمین  قاضی عسكر  طرح برخی از  مطالب از جمله پايبند نبودن وليعهد جديد عربستان به تعهدات اين كشور در قبال زائران ايرانی را رد كرد و فضاسازی ها و تبليغات مسموم در اين خصوص در فضای مجازی را بی اساس دانست.

وی به حجاج اطمینان داد که  مقامات سعودی و به ويژه وزير حج اين كشور در مذاكرات اخير هيئت ايرانی محكم و قاطعانه بر اين نكته تاكيد كرده اند كه با تغييرات سياسی در عربستان هيچ تعهدی درخصوص موضوع حجاج ايرانی تغيير نكرده است و همچنان   مصمم به رعايت حرمت و امنيت و كرامت زائران ايرانی هستند.

حركت زائران در گروههای كوچك برای رفتن به حرم ها و اماكن مقدسه در مكه و مدينه ، پرهيز از سفرهای غيرضرور درون شهری زائران به اماكن دور برای خريد سوغاتی، بهره گيری از توان فكری و مشورتی زائران فرهيخته در انجام امور كاروان ها ، تقويت فعاليت های فرهنگی در قالب شوراهای فرهنگی كاروان ها و انجام مراسم بدرقه زائران در مساجد و تكايا و خودداری بستگان و وابستگان حجاج از حضور در فرودگاه ها برای مراسم بدرقه و مطالعه آثار حج از سوی زائران با هدف ارتقای سطح معلومات حجاج از ديگر محورهای سخنان نماينده ولی فقيه و سرپرست زايران ايرانی خانه خدا بوده است.

انتهای پیام/

اعزام 86 هزار زائر ایرانی به حج از 20 فرودگاه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار