دهقان در نشست خبری مطرح کرد؛

من به نوآوری در جشن کتاب سال سینمایی اعتقادی ندارم/ اعلام لیست نامزدها در بهمن ماه

دبیر جشن کتاب سال سینمایی گفت: این جشن را طبق روند دوره‌های قبل ادامه می‌دهیم.

من به بدعت و نوآوری در جشن کتاب سال سینمایی اعتقادی ندارم/ اعلام لیست نامزدها در بهمن ماهبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری هفتمین جشن کتاب سال سینمایی خانه سینما در سالن سیف‌الله داد خانه سینما برگزار شد.

خسرو دهقان دبیر این جشن گفت:  من به بدعت و نوآوری در این جشن اعتقادی ندارم و همان روند دوره‌های قبل را ادامه می‌دهیم؛ اما تلاش می‌کنیم به بهترین نحو برگزار شود.

وی بیان کرد: این جشن در روال عادی و مطابق با اهداف خانه سینما برگزار می‌شود و خانه سینما وظیفه دارد همان طور که به بخش‌ها و سمینارهایی چون طراحی صحنه و لباس و... می‌پردازد به ناشران نیز توجه کند.

دبیر جشن کتاب سال افزود: داورانی انتخاب کردیم که در ارتباط مستقیم با این جریان هستند و بدعتی در آن‌ها به وجود نیامده است که اسامی آنها عبارت است از بیژن اژدری، شهریار توکلی، حسن حسینی، حبیب رضایی، علی لقمانی، امیررضا نوری پرتو و اصغر یوسفی‌نژاد.

دهقان تصریح کرد:  از اول مهر ماه کتاب را برای داوران می‌فرستیم و تا دی ماه زمان دارند که آن را مورد بررسی قرار دهند و بهمن ماه لیست کاندیداها را اعلام می‌کنند و چهارم اسفند جشن کتاب سال سینما در خانه سینما برگزار می‌شود.  در این رویداد، کتاب‌هایی که از ابتدای سال 95 تا شهریور امسال منتشر شده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از یک سال گذشته تا به حال نزدیک 130 عنوان کتاب منتشر شده که جای تعجب دارد و دلیل حیرت‌انگیز بودن آن این است که طی 80 سال، 300 کتاب اما طی یک سال گذشته تا به حال 130 عنوان کتاب به انتشار رسیده است.

همچنین، در این مراسم کامران ملکی مدیر ارتباطات خانه سینما و عضو هیات مدیره خانه سینما بیان کرد: خانه سینما کتاب‌های برگزیده را خریداری و در اختیار سینماگران قرار می‌دهد و سفارش آن‌ها را به سازمان‌های مختلف خواهد داد که همه این‌ها در حد توان انجام می‌شود.

دهقان اظهار داشت: آمادگی در خانه سینما در جهت حمایت از کتاب‌های سینما به جز خرید نسخه‌های برگزیده وجود دارد که جشن امضای کتاب را برگزار کند که این نیز نوعی حمایت غیرمستقیم خواهد بود.

ملکی بیان کرد: یکی از کارهای جدید خانه سینما این است که همه انجمن‌ها در حوزه فعالیت خودشان باید، فعال‌تر شوند و به زودی همایشی برای انجمن منتقدان برای پرداختن به موضوعات روز برگزار می‌شود و همه انجمن‌ها این نشست‌های تخصصی را برگزار خواهند کرد. در همین راستا فردا، صنف تهیه‌کنندگان نشست دارند.

دهقان خاطرنشان کرد: در بخش جوایز خیلی علاقه‌مند به تعداد بالای جوایز نیستم اما به بهترین تالیف، بهترین ناشر و بهترین ترجمه، جایزه ویژه‌ای از سوی هیات داوران  می‌دهیم، همچنین بخش نکوداشت هم داریم که جزئیات آن را در اخبار بعدی اعلام خواهیم کرد.

گفتنی است؛ در بخش جوایز پنج سکه و هدهد زرین اهدا می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار