صدیقی برخی مسئولان امنیتی افغانستان را متهم به ارتباط با گروه‌های مخالف دولت کرد

معاون دوم مجلس سنا می گوید که برخی از مسوولان امنیتی با گروه‌های مخالف مسلح دولت ارتباط دارد و زمینه حملات تروریستی را در مرکز و ولایت‌های کشور فراهم می سازند.

برخی از مسوولان امنیتی با گروه‌های مخالف مسلح دولت ارتباط دارندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد آصف صدیقی، معاون دوم مجلس سنا گفت که برخی از مسوولان امنیتی از یک طرف با گروه‌های مخالف مسلح دولت ارتباط دارند و از سوی هم، تجهیزات نظامی نیروها را به این گروه ها به فروش می‌رسانند.
وی تاکید کرد که این مسوولان غرق در فساد اداری شده اند و هیچ گونه تمرکزی بر امنیت کشور ندارند.
معاون دوم مجلس سنا ادعا دارد، وقتی که این مسوولان امنیتی از سوی حکومت تحت فشار قرار می‌گیرند، عده از شخصیت‌های سیاسی به مخالفت از نظام بر می‌خیزند، این نشان می دهد که سیاسیون افغانستان نیز در پشت افراد فاسد ایستاده اند.
آقای صدیقی، علت اساسی وقوع رویدادهای تروریستی را در مراکز مهم امنیتی، ناشی از همین موضوع میداند که عده از سیاسیون، برخی از مسوولان امنیتی را پشتیبانی می کنند؛ مسوولانی که با گروه های مخالف مسلح در ارتباط هستند.
مسوولان وزارت دفاع ملی این ادعا را رد می کنند اما تاکید دارند که برای جلوگیری از رویدادهای تروریستی، نیاز است که دستگاه اطلاعاتی بیش از هر زمان دیگر تقویت شود.
دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی در مورد رویداد تروریستی قندهار اشاره کرد که در این حمله، از یک سو، تعداد گروه طالبان زیاد بود که بالای پاسگاه ارتش حمله ور شدند و تلفات سنگین را بر نیروهای ارتش وارد نمودند و از سوی هم، دستگاه اطلاعاتی تا حدی از خودشان ضعف نشان داده اند.
سخنگوی وزارت دفاع ملی خاطرنشان کرد که برای تحقیقات همه جانبه، هیات بلند پایه از جانب وزارت دفاع تعیین شده و در قندهار مصروف تحقیقات هستند که نتیجه این تحقیقات به مردم افغانستان شریک ساخته خواهد شد.
هفته پیش، طالبان در یک حمله شبانه، بالای یک پاسگاه ارتش در ولسوالی خاکریز ولایت قندهار، حمله کردند که در این حمله، ۴۰ سرباز ارتش جان باخت و ده ها سرباز دیگر زخمی شدند.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار