قالیباف در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

منتقدان ما قادر به آوار برداری هم نیستند چه برسد به سازندگی/ با ادبیات جدید می‌گویند تهران شهر سوخته است

شهردار تهران گفت: عده‌ای اقدامات شهرداری تهران را آوار ریختن و آوار برداری می‌نامند و تهران را یک شهر سوخته می‌دانند.

فروشگاه شهروند و شهر آفتاب به بانک شهر واگذار شد/ فاز دوم باغ پرندگان هفته آینده افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره برداری از بزرگراه شهید حسین همدانی و تونل شهدای غزه که امروز(دوشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه پروژه‌های ما در غرب تهران بر اساس برنامه‌ریزی مشخص پیگیری شده است، اظهار داشت: بدون تردید این پروژه‌ها بر اساس یک برنامه مشخص بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه شهروندان غرب تهران می‌توانند تهران امروز را با 10 سال گذشته مقایسه کنند، افزود: اگرچه گاهی مشغله‌های کاری اجازه نمی‌دهد که به عقب بازگردیم اما اگر به 10 سال گذشته و ترافیک شهر تهران نگاهی بیاندازیم، متوجه می‌شویم که از آزادراه کرج به تهران از ساعت 06:15 صبح تا 08:30 چه ترافیک حجیمی بود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه امروز شهرداری تهران بزرگراه‌های متعددی برای غرب شهر تهران تعریف کرده است، گفت: شهرداری تهران همزمان اتوبان شهید باکری، بزرگراه آزادگان با 18 لاین، اتوبان شهید همت و غیره را به بهره‌برداری رساند.

قالیباف به اتوبان شهید زین‌الدین که در امتداد اتوبان شهید همت قرار دارد اشاره کرد و گفت: اتوبان شهید زین‌الدین که به سمت وردآورد امتداد دارد و همچنین اتوبان شهید حکیم امروز مسیرهای جدیدی را برای کاهش نقاط ترافیکی شهر تهران ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بزرگراه آزادگان در سال‌های گذشته در هفته بیش از چندین تن کشته داشت، تصریح کرد: با ایجاد دسترسی‌های لازم برای این بزرگراه توانستیم تعداد کشته‌ شده‌ها را کاهش و همچنین ترافیک سنگین این مسیر را تا حدودی برطرف کنیم.

شهردار تهران با اشاره به ویژگی‌های بزرگراه شهید حسین همدانی و همچنین تونل شهدای غزه گفت: بزرگراه شهید حکیم در امتداد غربی بزرگراه رسالت وجود دارد و در سال‌های گذشته برای ساخت این بزرگراه تا تقاطع بزرگراه آزادگان تلاش‌های فراوانی شد.

قالیباف ادامه داد: امروزه بزرگراه شهید حسین همدانی در حد فاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا اتوبان کرج و همچنین تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی دو و همچنین جاده مخصوص تهران کرج و تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی یک واقع شده است.

وی با بیان اینکه تونل شهدای غزه از پارک جنگلی چیتگر عبور می‌کند، یادآور شد: این پروژه پیوست زیست محیطی دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز 3 بزرگراه شرقی، غربی و جنوبی به یکدیگر متصل شده‌اند، تاکید کرد: تونل شهدای غزه و رسالت کمک می‌کند بدون هیچ چراغ قرمزی شرق و غرب بتوانند به یکدیگر متصل شوند و همچنین شهروندان در پیک ترافیکی کمتری معطل شوند.

قالیباف با بیان اینکه امروز رسم شده ادبیات جدیدی به ادبیات گفتمانی شهر و کشور وارد شود، گفت: عده‌ای اقدامات شهرداری تهران را آوار ریختن و آوار برداری می‌نامند و تهران را یک شهر سوخته می‌دانند، به همین دلیل به دوستان می گویم شما حتی قادر به آواربرداری هم نیستید چه برسد به سازندگی، به همین منظور می‌گویم حداقل حرفی بزنید که در دو سه سال آینده برای مردم شهر تهران قابل درک نباشد.

وی با بیان اینکه ما همیشه اقرار کرده ایم که بضاعت و توان ما برای خدمت به مردم این شهر کم بوده است، افزود: به خاطر این بی‌بضاعتی سرتعظیم فرود می‌آوریم و می‌گوییم که ببخشید که بیش از این در توانمان نبود.

شهردار تهران خطاب به دوستانی که ادبیات جدیدی به شهر و کشور وارد می‌کنند، گفت: حداقل ادبیاتی به کار ببرید که در آینده ماندگار باشد.

قالیباف با اشاره به نکته ای که همیشه در کلام شهید سردار حسین همدانی بود، افزود: بنده در روزهای سخت جنگ تحمیلی با سردار شهید حمید همدانی آشنا شدم و در آن زمان شهید همدانی به من می‌گفت که زندگی انسان جز مبارزه چیز دیگری نیست و امروز معنی این حرف را خوب درک می‌کنم و تشخیص می‌دهم.

وی اضافه کرد: با ساخت تونل شهدای غزه نشان دادم که این تونل نماد مبارزه و مقاومت است، چرا که در دهه 60 میلادی همه کشورهای عربی دست به دست هم دادند و در مقابل اسرائیل آن روز که فرزندی نامشروع دشمنان بشریت که در خاورمیانه آن را شکل دادند، فلسطین را به رژیم صهیونیستی تحویل دادند اما این رژیم صهیونیستی بیشتر از 5، 6 روز نتوانست دوام بیاورد و در مقابل مظلوم تسلیم شد، چرا که فلسطین ذلت را نمی‌پذیرفت.

قالیباف با بیان اینکه بدون تردید تونل شهدای غزه نماد مبارزه و مقاومت خواهد بود، تاکید کرد: حزب الله و مردم لبنان توانستند در مقابل ظلم رژیم صهیونیستی بایستند و در 33 روز این رژیم را شکست دهند.

وی به نامگذاری بزرگراه شهید حسین همدانی اشاره کرد و گفت: این بزرگراه را به نام شهید همدانی نامگذاری کردیم تا یادمان نرود داعش و این جنایتکاران وحشی‌گر ظلمی به مردم مسلمان مسیحی یهودی عرب کردند هیچگاه از یاد نمی‌رود.

شهردار تهران اضافه کرد: اگر امروز امنیت در کشورمان برقرار است به افتخار خون شهدایی مانند شهید سردار حسین همدانی است، به همین دلیل معتقدم این بزرگراه نماد آزادی و آزادی‌خواهی در دنیا است.

وی با بیان اینکه مبارزه یک جهت و بال دیگر هم دارد، افزود: بال دیگر آن مبارزه با فقر و آسیب‌های اجتماعی است که امروز به دلیل ناکارآمدی و نارسایی‌ها در مجموعه کشور آن را مشاهده می‌کنیم.

قالیباف ادامه داد: اگر در این کشور اشتغال ایجاد کنیم، می‌توانیم با کشورهای ظالمی مانند آمریکا مبارزه کنیم، چرا که مبارزه با کشور ظالمی مانند آمریکا جز با کار و کار فراهم نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه باید با خودخواهی، سیاست‌زدگی و قدرت طلبی مبارزه کنیم، تصریح کرد: انسانیت و حیات جز مبارزه نیست، به همین دلیل معتقدم تنها از خدمت به این مردم در عرصه‌های سازندگی و تولید، پیشرفت در این کشور حاصل می‌شود.

فروشگاه شهروند و شهر آفتاب به بانک شهر واگذار شد/ فاز دوم باغ پرندگان هفته آینده افتتاح می‌شود

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره برداری از بزرگراه شهید حسین همدانی و تونل شهدای غزه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت واگذاری فروشگاه شهروند و شهرآفتاب به بانک شهر اظهار داشت: این دو مجموعه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به بانک شهر واگذار شد.

وی با بیان اینکه فاز دوم باغ پرندگان هفته ی آینده افتتاح می شود، افزود: باغ پرندگان ۷ هکتار مساحت دارد و کل باغ با تور پوشانده شده است.

شهردار تهران به هزینه ۷۵۰ میلیارد تومانی برای افتتاح تونل شهدای غزه و بزرگراه شهید همدانی اشاره کرد و گفت: این بزرگراه مسیرهای حرکتی شمال به جنوب و حتی مسیرهای حرکتی را به جاده مخصوص هم متصل می کند.

قالیباف با بیان اینکه قرارگاه قائم ارتش جمهوری اسلامی و قرارگاه سازندگی خاتم‌النبیاء ساخت این پروژه عظیم را بر عهده داشته اند، تصریح کرد: از ویژگی مهم این پروژه این است که پیوست های اجتماعی و محیط زیستی در آن رعایت شده است.

وی ادامه داد: تونل شهدای غزه و بزرگراه شهید حسین همدانی از پارک جنگلی چیتگر عبور کرده و برای ساخت آن حتی یک درخت هم قطع نشده است.

شهردار تهران یادآور شد: آب بندی کامل تونل شهدای غزه انجام شده و هیچگونه مشکلی هم در خصوص ریزش آب در این تونل نخواهیم داشت.

قالیباف به پروژه هایی که در هفته های آینده افتتاح می شود اشاره کرد و گفت: ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) از خط ۸  مترو تهران هفته آینده افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون خط ۶ مترو تهران بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته است اما اگر نتوانیم به صورت کامل آن را تا پایان این دوره مدیریت شهری به اتمام برسانیم تا  ۲ تا ۳ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح پروژه های فرهنگی در شهر تهران افزود: دو موزه مشاهیر و خوشنویسی واقع در منطقه ۱۲ به زودی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

واگذاری فروشگاه شهروند و شهر آفتاب به بانک شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار