وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بنای مساجد باید به راحتی با مردم حرف زده و معماری این مکان‌های فرهنگی باید کاملا اسلامی باشد.

معماری بنای مساجد باید کاملا اسلامی باشدبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح مسجد «بقیه‌الله‌الاعظم» که در محله پاسداران تهران برگزار شد، اظهار داشت: مسجد باید به گونه‌ای باشد که فضای آن با ما حرف زده و زمانی که فرد در آنجا قرار می‌گیرد حالت خوشی به ما دست دهد. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: فضای مسجد باید به گونه‌ای باشد که وقتی در آن محیط قرار می‌گیریم، معنویت درون ما رسوخ کند.  زمانی که وارد مساجد، عتبات و بقاع متبرکه می‌شویم در واقع وارد اقیانوسی می‌شویم که قرار است در آن تطهیر پیدا کنیم. ما باید فضای مساجد را به گونه‌ای تأمین کنیم  که حالت معنوی‌مان به صورت واقعی شود.

سردار دهقان با بیان اینکه ما باید در فضای معنوی و مساجد دلمان را به خدا بسپاریم، تأکید کرد: همواره باید توکل به ائمه اطهار(ع) را مورد توجه قرار داده و واجبات را رعایت کنیم و ترک محرمات را از یاد نبریم.

 وی پیرامون رونمایی از مسجد بقیه‌الله الاعظم، بیان داشت: چیزی که برای ما مهم است این بود که یک مرکز فرهنگی پر جاذبه ساخته شود که قادر باشد همه نیاز‌های اقشار مختلف جامعه را در وضعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف به بالاترین وجه تأمین کند و یک محل اجتماع مردمی باشد تا مردم به فیض معنوی برسند.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: فضای مسجد باید روح‌افزا باشد و برای این منظور باید همه جنبه‌های معنوی و ابزاری آن مورد توجه قرار گیرد.

 سردار دهقان در پایان گفت: بنای مسجد باید به راحتی با مردم حرف زده و معماری این مکان‌های فرهنگی باید کاملا اسلامی باشد.

انتهای پیام/

مسجد «بقیه‌الله‌الاعظم» وزارت دفاع افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار