نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی؛

پیشمرگان کُرد نماد وحدت اسلامی هستند

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیشمرگان کرد تجلی وحدت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سعید جلیلی عصر سه شنبه در یادواره شهدای پیشمرگان کرد مسلمان شمالغرب کشور در پیرانشهر، اظهار داشت: یکی از موهبت‌های کشور وجود تنوع قومی و مذهبی در کشور است.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود:در منطقه‌ای که این تنوع‌ها وجود دارد، دشمنان با حربه اختلاف افکنی و عرصه تنوع اقوام و مذاهب بدنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

وی افزود: دلیل اینکه دشمنان ایران نتوانسته اند از این حربه استفاده کنند و در این حرکات ناکام مانده اند  باید پاسخ خود را در پیرانشهر پیدا کنند.

جلیلی با تاکید بر اینکه پیرانشهر سرشار از زیبایی های وحدت آفرین است، ادامه داد: دلیل ناکامی دشمنان، وحدت است و جلوه های زیبای این وحدت در فرهنگ مردم این منطقه ریشه دارد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اهمیت وحدت میان اقوام مختلف گفت: اسلام طناب اتحاد و بصیرت مردم رشته های این طناب به شمار می رود.

جلیلی، پیروزی‌های حماس سنی در فلسطین و حزب الله شیعه در لبنان را نشات گرفته از وحدت ایران و پیشمرگان کرد مسلمان دانست و تاکید کرد: عدالت ریشه وحدت است.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: ریشه کنی فساد بدون مبارزه با تبعیض ممکن نیست و مبارزه با تبعیض در سایه تساوی در برخوردها و برخورداری ها میسر می شود؛ بر اساس منویات مقام معظم رهبری نمی شود در جایی قاچاق کانتینری را ندیده گرفت و با کوله بری در پیرانشهر برخورد کرد.

وی، در خصوص توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منطقه شمالغرب و کردستان، گفت: نعمت‌ها و استعداد‌های پیرانشهر و کردستان، معادن، طبیعت و به خصوص استعداد‌های مردمی و جوانان تحصیل کرده آن باید مورد استفاده قرار گیرد.



انتهای پیام/م

عدالت ریشه وحدت است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.