زاهدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح ساماندهی مبادلات مرزی در دولت تصویب شد/برخی از معابر کولبری و بازارچه‌ها غیر رسمی هستند

استاندار کردستان گفت: با توجه به مشکلات کولبران در استانهای غربی طرحی را برای ساماندهی مبادلات مرزی تهیه کردیم که اخیرا دولت آن را تصویب کرده است.

///عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارتقا معیشت مرزنشینان و کولبران، اظهار داشت: با توجه به مشکلات کولبران در استانهای غربی از دو سال گذشته طرح را برای ساماندهی مبادلات مرزی تهیه کردیم.

وی افزود: با کمک ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این طرح را تکمیل و به دولت ارائه کردیم، دولت هم آن را در کمیسیون اقتصادی بررسی کرد  و اخیرا هم این طرح را به تصویب رساند تا به نوعی بتواند این مبادلات مرزی را قانونمند کند و به تولیدات داخل آسیبی وارد نشود.

زاهدی با بیان اینکه کلیات این طرح بدین صورت است که برای معابر بازارچه‌های مرزی خدماتی در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: برخی از معابر کولبری و بازارچه‌ها غیر رسمی هستند و به همین دلیل نمی‌توان از اعتبارات عمرانی در آنجا هزینه کرد همچنین امکان ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی که در این معابر پیش از این وجود نداشت پس از تصویب این طرح امکان پذیر خواهد شد.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: براساس مصوبه دولت، گمرک در بازارچه‌ها مستقر می‌شود و کالاهای وارد شده را از نظر میزان و نوع آن مورد بررسی قرار می‌دهد همچنین ساکنان شعاع 20 کیلومتری مرزها هم مشمول این مصوبه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان 5 معبر برای کولبران در نظر گرفته شده، گفت: کولبران از سوی مرزبانی دارای مجوز و مدارک لازم هستند که در ساعت و معابر مشخص، کالاهای تایید شده را وارد کشور می‌کنند اما کسانی که خارج از این سیستم هستند، کارشان خلاف و غیر قانونی است.


انتهای پیام/

آخرین وضعیت ارتقا معیشت مرزنشینان و کولبران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار