تبریز؛

رونمایی «دومان» همزمان با جشنواره فیلم تبریز

آیین رونمایی از فیلم «دومان» کاری از سینماگران تبریزی و تقدیر از عوامل این فیلم همزمان با نخستین جشنواره فیلم تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  فیلم دومان به کارگردانی نادر ساعی ور و محمدرضا آزادگر در بخش چشم انداز سینمای آذربایجان جشنواره فیلم تبریز اکران شد.

همزمان با نخستین جشنواره فیلم تبریز و طی این آیین از نادر ساعی ور و محمدرضا آزادگر کارگردانان فیلم دومان، جواد قامتی و رضا فرشباف بازیگران فیلم تقدیر به عمل آمد.

همچنین طی بخشی ویژه از تلاش های مستمر و ماندگار علی آبپاک تصویربردار نام آشنای تبریزی به طور جداگانه تقدیر به عمل آمد.

آیین تقدیر از عوامل و رونمایی فیلم دومان با استقبالی بی نظیر و چشمگیر از سوی هنرمندان و هنردوستان تبریزی در سالن سینما ناجی این شهر همراه بود.

در این آیین دبیر نخستین جشنواره فیلم تبریز با قدردانی از این حضور گسترده مردمی در نخستین روز از جشنواره فیلم تبریز، گفت: خوشحالیم که برپایی چنین محفل هایی بهانه ای برای تبادل نظر و به همگرایی هر چه بیشتر بین فیلمسازان استان می انجامد.

امیر مرتضوی ادامه داد: جشنواره فیلم تبریز با استقبالی چشمگیر رو به رو بوده به طوری که در نخستین دوره آن 129 اثر از سوی فیلمسازان سراسر استان به دبیرخانه ارسال شده که از این بین 43 اثر به مرحله مسابقه راه یافتند.

وی گفت: برپایی نشست های نقد و بررسی، برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید و سینماگران مطرح کشور ، نمایش فیلم های بلند سینمایی و... از جمله برنامه های این رویداد فرهنگی برای پربار شدن هر چه بیشتذ نخستین دوره برگزاری جشنواره فیلم تبریز است.

در پایان آیین تقدیر از عوامل فیلم دومان، این فیلم با حضور گسترده مردمی در هوای گرم سالن سینما ناجی تبریز اکران شد.

داستان فیلم «دومان»، در رابطه با زندگی و افکار مرد 40 ساله ای به نام اکبر است که برای تامین هزینه ی درمان برادر عقب مانده اش و هزینه ی کفن و دفن پدرش بدهکار شده، از طرفی دکترها برادرش را جواب کرده اند و امیدی به زنده ماندنش نیست. حال اکبر که خانواده اش را مسبب اصلی بدهکاریش می داند در وضعیت بغرنجی به سر می برد و به شدت از طرف طلبکاران تحت فشار قرار گرفته است تصمیم می گیرد اعضای بدن برادرش را بفروشد، اما در نهایت ...

فیلم «دومان» با کارگردانی و تهیه کنندگی نادر ساعی ور و محمدرضا آزادگر، نویسندگی نادر ساعی ور، تصویر برداری علی آبپاک، صدا برداری: هادی سلیمان زاده و صدا گذاری: عبدالرضا حیدری و با حضور بازیگرانی همچون جواد قامتی، فاطمه شکری، احد پاسبانطوس، رضا فرشباف، سئودا برمایه، فرید ادهمی و هادی افتخارزاده کار شده است.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری نخستین جشنواره فیلم تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار