۲۹ میلیون نفر در کشور مبتلا به چاقی هستند/ تدوین برنامه پنج‌ساله برای کاهش ابتلا به اضافه وزن

معاون مرکز تحقیقات چاقی و عادات غذایی گفت: متاسفانه در کشور 29 میلیون نفر چاق بوده که علت اصلی این عارضه شان کم تحرکی و تغذیه نادرست غذایی است.

ارتباط مستقیم چاقی با بیماری دیابت/ بیماری های سرطان و قلبی در کمین افراد چاقشیرین حسنی رنجبر معاون مرکز تحقیقات چاقی و عادات غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: چاقی ارتباط مستقیمی با مسئله دیابت دارد چراکه باعث تجمع چربی در اعضای حیاتی بدن و بروز بیماری‌های غیرواگیر خطرناکی از جمله سکته‌های قلبی و مغزی و همچنین انواع سرطان می‌شود.

وی بیان کرد: به دلیل تغییر تغذیه افراد حدود ۲۹ میلیون نفر جمعیت کشور دچار چاقی و اضافه وزن هستند و همین مسئله باعث بروز مشکلات متعددی در افراد شده و هزینه‌های هنگفتی را در حوزه سلامت به کشور وارد می‌کندو به همین خاطر باید پیش بینی های لازم را در خصوص کاهش وزن و تغییر سبک زندگی انجام داد.

حسنی عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از مردم دنیا چاق هستند و این افراد معمولا دچار اختلالات تنفسی، کلیوی و سکته‌های قلبی و مغزی می‌شوندو همین مسئله سبب کاهش کیفیت زندگی آن‌ها می‌شود و سازمان بهداشت جهانی در زمینه اضافه وزن مردم و کم تحرکی آنها هشدار های بسیاری ارائه کرده است.

وی تاکید کرد: بر اساس چشم‌انداز ۵ ساله این مرکز برنامه‌ریزی خوبی برای آموزش و پیشگیری از چاقی در بین جوانان و نوجوانان کرده است تا از بروز عوارض ناشی از اضافه وزن در مردم کشورمان در آینده‌ای نزدیک جلوگیری شود.

 انتهای پیام/

بروز انواع سکته ها در کمین جمعیت ۵۰۰ میلیون نفری دارای اضافه وزن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
وای
آخرین اخبار