بخـش عمده‌ای از مشکلات ترافیکی ناشی از عــدم رعایت قوانین و مقــررات است، قطعا با احترام به قانون ترافیک روان و مطلوبتری خواهیم داشت.

 ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: علت اصلی ایجاد ترافیک سنگین و کندی حرکت خودرو‌ها در سطح خیابانها، توجه نکردن راننــدگان به قوانین راهنمایی و رانندگی، از جمله توقف دوبـله، پارک در محل توقف ممنــوع، توقـــف در ابتدای ورودی خیابان‌ها برای ســوار و پیاده کــردن مسافــر و انحـــراف به چپ ناگهانی و نیز سبقت‌های بی‌مــورد و سرانجام کنار نکشیدن اتومبیل در تصادفات جزئی و خسارتی است.


وی افزود: همیشه به یاد داشته باشیم که مقررات راهنمایی و رانندگی برای تنظیم عبور و مرور و انضباط بخشی به معابر وضع شده‌اند و رعایت آن به نفع همه خواهد بود.


وی گفت: برخی از رانندگان در محل‌های غیرمــجاز اقدام به دور زدن می‌کنند، چنین کاری عــــلاوه بــــر آنکه خلاف مقـــررات بوده، ترافیک عبوری را مختل می‌کند و بسیار خطرناک است.


کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران با بیان اینکه ایمنی رفت و آمد در جاده و خیابان‌ها یک نیاز ملی است و رانندگی کاری دقیق و آگاهانه است، افزود: اگر تعداد سرنشینان اتومبیل زیاد باشد، نه تنها به سیستم فنی وسیله نقلیه آسیب می‌رساند، بلکه گاهی اوقات مانع دید راننده شده و از واکنش‌های سریع و به موقع جلوگیری می‌کند.


ستواندوم ابراهیمی گفت: در جامعه امروزی باید سنگ بنای مهارت و آموزش ترافیکی را از مهد کودک گذاشت، مربیان مهد کودک می‌توانند شخصیت ترافیکی نونهالان را شکل داده و خطراتی که در کمین کودکان است، را کاهش دهند.


وی افزود: تلاش کنیم، با آموزش صحیح فرزندانمان را به آگاهی و مهارت در زمینه ترافیک برسانیم و اگر در نتیجه این آموزش‌ها، یک مصدوم سوانح رانندگی کمتر شود، کار بزرگی انجام شده است.


وی گفت: تابلو‌های راهنمایی و رانندگی پیام آوران نظم و قانون هستند، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نشانگر شخصیت و فرهنگ اجتماعی ما است.


کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران افزود: به توصیه‌های علائم و چراغ‌های راهنمایی توجه و از آن‌ها پیروی کنید، توجه به این تابلو‌ها که نشانه‌های نمادین قوانین و مقررات عبور و مرور هستند الزامی است.


وی گفت: همواره در رانندگی با آرامش رانندگی کنید، چرا که آرامش در حین رانندگی موقعیت‌های خطرناک سانحه‌ساز را برطرف می‌سازد.


انتهای پیام/آ


کاهش ترافیک شهری با رعایت قوانین رانندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.