درخواست ژاپن از آمریکا برای توقف پرواز هواپیماهای آسپری

ژاپن از آمریکا خواست پرواز هواپیمای بحث برانگیز آسپری را در خاک این کشور، متوقف کند.

درخواست ژاپن از آمریکا برای توقف پرواز هواپیماهای آسپریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از  شین هوا، ایتسونوری اونودرا وزیر دفاع ژاپن روز یکشنبه اعلام کرد این کشور از آمریکا خواسته است پرواز هواپیمای  آسپری را در ژاپن متوقف کند.

درخواست ژاپن پس از آن مطرح شد که روز شنبه یک فروند هواپیمای ملخ دار آسپری، نزدیک سواحل استرالیا سقوط کرد و بر اثر این حادثه سه تفنگدار آمریکایی مفقود شدند.

وزیر دفاع ژاپن افزود: این کشور از آمریکا درخواست کرده است اطلاعات مربوط به این حادثه را فاش کند و همه تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین حادثه ای اتخاذ کند.

اونودرا گفت: ما تا زمانی که توضیحی قانع کننده در رابطه با این حادثه دریافت کنیم از آمریکا می خواهیم از به پرواز درآوردن هواپیماهای آسپری در ژاپن خودداری کند.

وی خاطرنشان کرد ژاپن در رابطه با اینکه آیا حضور این نوع هواپیما در تمرین نظامی مشترک با آمریکا که قرار است در فاصله 10الی 28 اوت در هوکایدو برگزار شود مناسب است یا خیر، با واشنگتن رایزنی خواهد کرد.

ارتش آمریکا ده ها فروند هواپیمای آسپری در پایگاه هوایی فوتنما در اوکیناوا مستقر کرده است که سقوط متعدد این نوع هواپیما، نگرانی هایی جدی را برای ساکنان محلی ایجاد کرده است.

 

 

انتهای پیام/

نگرانی ژاپن از سقوط هواپیماهای آسپری در خاک این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار