مدیریت مصرف آب و برق جدی گرفته شود

وضعیت آب استان یزد مناسب نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزدگفت: مدیریت صحیح مصرف آب و برق از نیازهای اصلی این استان یزد است و باید از سوی مسئولان و مردم جدی گرفته شود.

وضعیت آب استان یزد مناسب نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزدگفت: وضعیت آب در استان به هیچ وجه مناسب نیست و باید همواره در مدیریت مصرف آن فعالیت های لازم بعمل آید.

آیت الله ناصری افزود: کولرهای آبی مورد استفاده در یزد بخش قابل توجهی از مصرف آب استان را به خود اختصاص داده بنابراین در خصوص کاهش این مصرف باید اقدام های قابل توجه و مناسب اعمال شود.

امام جمعه یزد گفت: تعدادی از کولرهای آبی در سال های اخیر در سطح استان به کولر های گازی تبدیل شده که کاهش مصرف آب را به دنبال داشته ولی در مقابل فشار زیادی به شبکه برق وارد کرده است.

آیت الله ناصری ادامه داد : در بسیاری موارد سرانه مصرف بالاتر از حد استاندارد است که در این خصوص مهم باید با فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی از آن جلوگیری و در حد مناسب کاهش داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: فرهنگ‌سازی و انجام برنامه های منظم و مستمر آموزشی به صورت محله به محله و خانه به خانه در اصلاح الگوی مصرف آب و برق در استان موثر است.

امام جمعه یزد از فعالیت های انجام گرفته در سطح استان در مصرف درست آب و برق قدردانی و بر تداوم برنامه های مناسب تاکید نمود.

خشکسالی و کم آبی طی نزدیک به دو دهه خسارات سنگینی بر منابع اقتصادی مردم استان یزد و بویژه بخش کشاورزی وارد کرده است.

هم اکنون مهمترین نیاز حیاتی مردم این خطه، طرح انتقال آب برای مصرف شرب است.

انتهای پیام/ ی

فرهنگ‌سازی و  آموزش مدیریت صحیح مصرف آب و برق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار