ولایتی در نشست با علمای حوزه‌های علمیه عراق:

مخالف هرگونه نظرسنجی برای جدایی بخش‌هایی از عراق هستیم

دبیر کل مجمع جهانی دیداری اسلامی گفت: ایران از تمامیت ارضی عراق دفاع می‌کند و مخالف هرگونه نظر سنجی برای جدایی است.

مخالف هرگونه نظرسنجی برای جدایی بخش‌هایی از عراق هستیمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی در نشستی با علمای حوزه‌های علمیه عراق که عصر امروز در هتل انقلاب تهران برگزار شد، گفت: تاریخ مشترک ایران و عراق گواهی می‌دهد که هیچ ایرانی در عراق و هیچ عراقی در ایران احساس غربت نمی کند.

دبیر کل مجمع جهانی دیداری اسلامی با اشاره به دوران حکمرانی پهلوی و صدام در این دو کشور بیان داشت: اگر چه طی سال‌ها افرادی دیکتاتور در این دو کشور حکومت می‌کردند که خلاف میل دو ملت بود اما به محض اینکه سایه شوم آنها از بین رفت روابط دو ملت از سر گرفته شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که هر دو ملت ایران و عراق منافع، دوستان  و دشمنان مشترک دارند، اظهار داشت: در حال حاضر در ایران، عراق، سوریه و لبنان یک ارتباط نزدیک برقرار شده که این ارتباط هر روز نزدیک‌تر می‌شود.

وی یادآور شد: ارتباط مشترک ایران و عراق در قرون متولی از صدر اسلام تاکنون که ملت را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کرده است.

ولایتی با بیان این که نقش علما در ایران و عراق همواره نقش پیشرفت و برقراری روابطی برادرانه بوده، اظهار داشت: این دو ملت تفاوتی بین نجف و قم قائل نیست زیرا بسیاری از مراجع در نجف بودند و بسیاری از علمای عراقی در ایران بودند.

دبیر کل مجمع جهانی دیداری اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران زیر پرچم اسلام و پیشتازی مرجعیت کشورمان و به همت مردم توانست استبداد داخلی را ثابت و دست استعمار خارجی را کوتاه کند، اظهار داشت: ما مشابه همین کار را در عراق شاهد بوده و هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه علما در جبهه جهاد علیه تروریست‌ها می‌جنگند، اظهار داشت: به همین شکل در ایران هم علما همواره پیشتاز مبارزه با استبداد و استعمار بوده‌اند.

وی با بیان این که میرزای شیرازی فتوای معروف تنباکو را در سامرا صادر کرد و انگلیس را شکست داد، خاطر نشان کرد: فرمان مرحوم آخوند خراسانی برای مشروطه هم از عراق صادرشد و امام در نجف پیام‌های انقلابی را برای مردم صادر می‌کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: طی سال‌های اخیر ایران با دعوت دولت قانونی عراق به این کشور آمد و برای مبارزه با داعش به کمک جوانان و مردم عراق شتافت.

هیچ شکی نداریم که آمریکا و صهیونیست‌ها پشت سر گروه‌های تروریستی هستند

دبیر کل مجمع جهانی دیداری اسلامی با تأکید بر این که ما هیچ شکی نداریم که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پشت‌ گروه‌های تروریستی هستند، بیان داشت: بعضی از عوامل آنها در منطقه تابع محض اوامر آمریکا هستند ولی شما در عراق آمریکایی‌ها را از کشورتان بیرون کردید اما آنها همچنان دنبال بهانه هستند که به عراق بازگردند، نباید اجازه دهید آنها با بهانه‌های واهی به عراق بگردند زیرا آمریکایی‌ها به هیچ وجه نباید در کشورهای اسلامی به خصوص عراق حضور داشته باشند.

ولایتی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها به خاطر مبارزات نفس‌گیر مردم عراق از این کشور خارج شده‌اند، اظهار داشت: هر نوع استقلال‌ درونی در عراق توسط هر گروهی با منافع ملی عراق مغایرت دارد و باعث تجزیه عراق می‌شود.

ایران از تمامیت ارضی عراق دفاع می‌کند

دبیر کل مجمع جهانی دیداری اسلامی با بیان اینکه ایران از تمامیت ارضی عراق دفاع می‌کند، بیان داشت: ما مخالف هر گونه نظر سنجی برای جدایی بخش‌هایی از عراق هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما و شما هرکدام از استقلال کشور‌هایمان دفاع می‌کنیم، خاطر نشان کرد: ما یک وظیفه انسانی داریم که خط مقاومت را در برابر صهیونیست‌ها تقویت کنیم و این خطر مقاومت باید هر روز بیش از گذشته تقویت شود تا مانع نفوذ بیگانگان در منطقه شود.

ولایتی افزود: روابط ما با شما باید در همه حوزه‌های سیاسی فرهنگی و اقتصادی در درجه اول باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در  پایان خاطرنشان کرد: اگر روابط ما تاکنون در این حد نبوده باید پرسید که علت آن چه بوده و در عین حال باید تلاش کنیم که بیشترین روابط دو جانبه با یکدیگر را داشته باشیم.

 انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۵۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
عمرا نذارین عراق تجزیه شه .آرزویاسرائیله کثیفه .بخدا نامردن .درود بر شیعه وسنی وکرد مسلمان عراق وایران وترکیه وسوریه .همه غیرقابل تجزیه میباشن .ملت نمیذارن .
آخرین اخبار