جعفرپور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قانون جامعی درباره خبرنگاران وجود ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: خبرنگاران باید چارچوب‌های یک قانون جامع درباره خبرنگاری را به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه کنند.

قانون جامعی درباره خبرنگاران وجود نداردجمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن گراميداشت روز خبرنگار، اظهار داشت: كميسيون فرهنگی مجلس تلاش می‌کند تا با توجه به اهمیت بحث خبر و خبررسانی وضعیت خبرنگاران را درک کرده و مشکلاتشان را حل کند. 

جعفرپور با تأكيد براينكه یک قانون جامع درباره خبرنگاران وجود ندارد، اظهار داشت: خبرنگاران باید چارچوب‌های یک قانون جامع درباره خبرنگاری را به کمیسیون فرهنگی ارائه کنند تا ما بعد از بررسی آن را به معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد تحویل دهیم، آن‌ها می‌توانند مشخص كنند چه میزان از این نیازها برطرف شده و درباره ساير كمبودها هم لایحه و موادی به مجلس تقديم كنند.

نماينده لارستان با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) از سوی خداوند مأمور به خبررسانی بود، تصریح  کرد: رساندن حقایقی به مردم نیازمند یک شیوه صحیح اطلاع‌رسانی است، شاید زمانی يك خبرنگار بخواهد درباره یک نماینده خبری بدهد که تبعاتی برای وی داشته باشد، مسلما ما متوجه اين مسائل هستیم و كار خبرنگار ارائه خبرهايی پالایش شده از آلودگی‌هاست.

رئيس كميسيون فرهنگی تصريح كرد: برخی خبرنگاران ظرفیت دانستن برخی اطلاعات و اخبار را ندارند، تحریک شده و برخی اشخاص از آنها استفاده شخصی و جناحی می‌كنند مانند همان خبر سلفی نمایندگان در روز تحلیف رئيس جمهور، بنده به هيچ عنوان آن اقدام را تأييد نمی‌كنم اما نبايد حركت چند نماینده را به کل مجلس تعمیم داد بنده در حوزه انتخابیه خود مورد بازخواست قرار گرفته و زير سوال رفتم. 

انتهای پیام/

تدوین قانون جامع خبرنگاری نیازمند همکاری مجلس، دولت و خبرنگاران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار