اردبیل؛

ضرورت تغییر الگوی کشت در اردبیل برای مقابله با حوادث طبیعی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: تغییر الگوی کشت در استان اردبیل برای مقابله با حوادث طبیعی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در نشست رفع منشاء آسیب پذیری در حوادث طبیعی استان اردبیل افزود: شیوه کشاورزی سنتی یکی از عوامل آسیب پذیری بخش کشاورزی استان در مقابل بلاهای طبیعی است.

وی گفت: سرما، تگرگ و سیل هر سال بیشترین آسیب را به بخش کشاورزی وارد می کند، تنها در شهرستان مشگین شهر معمولا به صورت یک سال در میان به باغ های منطقه بین یک هزار تا یک هزار و 500 میلیارد ریال براثر برف و سرمای زود رس و یا دیررس زیان وارد می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل بیان کرد: شناسایی نقاط حادثه‌خیز در سیلاب، راه‌اندازی سامانه هشدار سیل و تگرگ زدایی از جمله اقدام های انجام شده در خصوص مقابله با بلاهای طبیعی در استان در چند سال اخیر است.

امامی یگانه افزود: ایجاد دیواره رودخانه بالهارود در سال گذشته نیز یک نمونه مناسب در زمینه یافتن منشاء آسیب پذیری و پیشگیری از خسارات سنگین در حوادث طبیعی است.

وی گفت: بطور یقین اگر این پروژه اجرا نمی شد علاوه بر وارد آمدن خسارات سنگین براثر سیل احتمال تلفات نیز وجود داشت.

وی افزود: در بخش مسکن شهری و روستایی کمیته فنی و ایمنی ساختمان تشکیل شده و متناسب با اقلیم استان اردبیل طرح عایق ‌کاری ساختمان ها به صورت اجباری اجرا شده است.

 

 انتهای پیام/ح

شیوه کشاورزی سنتی یکی از عوامل آسیب پذیری در مقابل بلایای طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار