پروژه لایروبی بندر آستارا با همکاری بخش خصوصی آغاز شد/افزایش آبخور کشتی‌ها از ۴ به ۶ متر در بندر آستارا

پروژه لایروبی بندر آستارا با همکاری بخش خصوصی با حضور معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بندر آستارا آغاز شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در این مراسم بر لزوم پیگیری نماینده آستارا در مجلس و استاندار گیلان تاکید کرد و گفت: بندر آستارا یکی از بنادر مهم استان گیلان و حتی منطقه به‌شمار می‌رود که امیدواریم با تعامل دستگاه‌های ذیربط و پیگیری‌های نماینده آستارا در مجلس شاهد توسعه آن باشیم.

چراغی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اداره کل بنادر گیلان صدور کد گمرکی جهت عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا است  افزود: از مسئولان عالی گمرک ایران تقاضا داریم هر چه سریعتر نسبت به صدور کد گمرکی این منطقه اقدام کنند تا مردم  این شهرستان شاهد مزایای این منطقه باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در پایان با قدردانی از فرماندار و نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر با تمام قدرت و شبانه‌روز در راستای توسعه هر چه بیشتر بندر تجاری آستارا تلاش خواهد کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با آغاز پروژه لایروبی بستر کانال دسترسی این بندر، آبخور کشتی‌ها جهت ورود به بندر آستارا از ۴ به ۶ متر افزایش پیدا می‌کند.

 ، محمد راستاد در مراسم آغاز پروژه لایروبی بندر آستارا  اظهار داشت: بندر تجاری آستارا یکی از بنادر مهم و استراتژیک در بین بنادر حاشیه دریای خزر است و این بندر قابلیت‌های بسیاری در راستای توسعه تجاری و اقتصادی دارد.

راستاد با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی با تمام وجود از فعالان بخش خصوصی در راستای توسعه بنادر استفاده می‌کند افزود: سازمان بنادر و دریانوردی نیز طبق وظیفه ذاتی خود پیگیر رفع مشکلات بنادر و توسعه همه جانبه بنادر بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پروژه لایروبی بندر آستارا با 200 هزار متر مکعب حجم آغاز شد تصریح کرد: این 200 هزار متر مکعب حجم عملیات لایروبی از بستر کانال دسترسی بندر خواهد بود و پس از اتمام لایروبی کشتی‌های بزرگ تجاری می‌توانند در این بندر تردد کنند.

 انتهای پیام/س

صدور کد گمرگی در منطقه آستارا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.