چنگیز مطرح کرد؛

برگزاری آزمون‌های جامع علوم‌پایه و پیش‌کارورزی مشابه دوره قبل/ داوطلبان به شایعات توجه نکنند

دبیر شورای‌آموزش‌پزشکی‌عمومی گفت:برگزاری آزمون‌های‌ جامع علوم‌ پایه وپیش‌ کارورزی مشابه دوره قبل در سراسر کشور برگزار می شود.

برگزاری آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی، بدون تغییر/ داوطلبان به شایعات توجه نکنندبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  طاهره چنگیز دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی با اشاره به مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر تغییر روند طراحی آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی منتشر شده گفت: در این دوره همانند چهار دوره گذشته آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی ، ابلاغ مسئولیت طراحی و برگزاری آزمون از سوی معاونت محترم آموزشی وزارت برای معاونین آموزشی دانشگاه‌های مرکز منطقه آمایشی صادر شده و مسوولیت صحت سوالات (۱۵۰ سوال منطقه) به ایشان واگذار شده است.

وی اظهارکرد: مسئولیت نظارت بر برگزاری آزمون و اعلام نتایج آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی نیز همچون گذشته به مناطق سپرده شده است.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی خاطرنشان کرد: در این دوره همانند دوره‌های گذشته، تاکید بر طراحی سوال بر اساس منابع یکسان برای کل دانشجویان در سطح کشور بوده و در هر حال، همه طراحان سوال مکلف هستند سوالات را فقط با استفاده از منابع اعلام شده طرح کنند.

وی اضافه کرد: در این دوره همچون دوره‌های قبل، ۵۰ سوال از ۲۰۰ سوال آزمون به عنوان سوال تراز توسط دبیرخانه‌های آموزش علوم پایه و آموزش پزشکی عمومی طراحی می‌شود و در اختیار مناطق قرار می‌گیرد.

چنگیز تاکید کرد: نگرانی دانشجویان در خصوص آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی بی مورد بوده و کماکان مسئولیت آزمون‌های شهریور ۹۶ همانند چهار دوره گذشته در هر منطقه به همان منطقه واگذار شده است.

وی گفت: مناطق آمایشی می‌توانند برای انجام بهتر این مسئولیت همانند سایر مسوولیت‌های محوله با یکدیگر همکاری داشته باشند، کما این که در دو سال گذشته نیز برخی مناطق حسب لزوم از سوالات خوب یکدیگر برای آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی استفاده می‌کردند که با توجه به یکسان بودن منابع آزمون، این امر هرگز مشکلی برای دانشجویان ایجاد نکرده است. تا جایی که سه نوبت آزمون میان دوره‌ای پیش کاروزی با موفقیت توسط یک منطقه برای دانشجویان داوطلب از تمام مناطق برگزار شد.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی اظهار داشت: با توجه به تقبل مسئولیت کیفیت آزمون دانشگاه‌های تحت پوشش در هر یک از مناطق توسط دانشگاه مرکز منطقه، به دانشجویان عزیز توصیه می‌شود به اساتید محترم برگزار کننده آزمون اعتماد نموده و از فرصت باقیمانده و انرژی روانی خود برای مرور مطالب آموخته شده استفاده کنند تا بتوانند به نتایج مطلوب دست یابند.

 انتهای پیام/

آزمون های جامع علوم پایه و پیش کارورزی بدون تغییر برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار