سید محمد حسن ابوترابی:

لذت رهبری از بصیرت ملت/ باید با زبان علم در دنیای امروز حرف زد

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ملت اسلام تحت تاثیر مستقیم شخصیت رهبری است، گفت: ایشان هیچ لذتی جز استقامت، بصیرت و پیروزی ملت ندارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام  سید محمد حسن ابوترابی امروز پنج شنبه در مراسم گرامیداشت شهید آیت الله بهاءالدین محمدی عراقی و شهدای ترور که در مسجد آیت الله بروجردی کرمانشاه برگزار شد، شرکت در مراسم شهدای ترور و عالم جلیل‌القدر بهاءالدین عراقی را افتخار دانست و گفت: خداوند در قرآن تاکید نموده که تداوم بخش راه انبیا الهی که رسالت تربیت جوامع بشری را برعهده دارند، پیامبر اعظم، اهل بیت آن حضرت و تربیت یافتگان در مدرسه قرآن هستند.

وی افزود: درست در شرایطی که جامعه اسلامی برای دفاع از مرزهای جغرافیایی نیازمند حضور مردان شجاع و دلیر و مقاوم بود خدای متعال دستوری مبنی بر حرکت برای پاسداری از مرزهای فکری و عقیدتی جامعه اسلامی صادر کرد.

حجت الاسلام ابوترابی ابراز داشت: برای دریافت صحیح و رسیدن به حقایق ناب دین فقه در دین یعنی دستیابی به مرزهای علم در محضر آموزه های اسلام در حوزه های مختلف لازم و ضروری است.

وی گفت: یک فقیه از نظر قرآن انسانی است که با مراجعه به کلمات اهل بیت و پیامبر مشعل پرفروغ قرآن را برافراشته و با حقایق دین آشنا شود.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خداوند برای فقها رسالتی را تعریف می‌کند که همان رسالت انبیاء الهی است.

انسانی منذر است که خود از عذاب الهی بیم داشته باشد

وی رسالت انبیاء الهی را مبشر و منذر بودن بیان کرد و اضافه کرد: انسانی می‌تواند منذر باشد که خود از عذاب الهی بیم داشته باشد چون انسانی که از حضرت حق بیمه ندارند و این بیم در زندگی او تجلی نیافته نمی‌توانند منذر باشد.

ابوترابی فرد ادامه داد: انسان می تواند منذر باشد که جامعه خود را دوست می‌دارد و دغدغه سعادت و دستیابی به کمال آنها را دارد و نگران مشکلات اقتصادی آنهاست.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیان خاطراتی از آزادگان گفت: آزادگان نهاد همه ارزش ها و کمالات انقلابی و اسلامی هستند.

امثال ابوترابی زندان را به دانشگاه مبدل کردند

وی افزود: اسرا در زندان های بزرگ آمریکا از ناهنجاری‌های اخلاقی به ستوه آمده اند اما در اسارت گاههای تنگ و تاریک عراق و با وجود شکنجه های سخت امثال شهید ابوترابی اسارت را به دانشگاه تبدیل کردند و این جز در سایه فهم دین و آموزه های دینی محقق نمی شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اذعان داشت: مرجعیت و روحانیت پرورش یافتگان در مدرسه دینی هستند که پیام عاشورا را در طول تاریخ با همه وجود به جوامع اسلامی منتقل کردند.

وی یادآور شد: اینکه امروز می‌بینیم شهید آیت الله عراقی و اشرفی اصفهانی محترم و مورد تکریم هستند به دلیل آن است که آنان حقایق ناب دین را درست فهمیده اند و این حقایق را با منطق مبتنی بر آموزه های علمی، اخلاقی و عقلانی در خدمت جامعه اسلامی و اسلام قرار دادند و نماد قرآن شدند.

دنیای اسلام به دلیل پیام آور بودن انقلاب اسلامی پر از جاذبه است

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی جاذبه های دین را در سایه تلاش‌های امام و رهبر و مراجع و علما در خدمت جوامع بشری دانست و افزود: امروز به دلیل اینکه انقلاب اسلامی پیام آور معارف دین است دنیای اسلام پر جاذبه است و در مقابل همه استکبار ایستاده است.

حجت الاسلام ابوترابی تصریح کرد: دنیای اسلام باید نماد علمی، عقلانی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دفاعی باشد این حقیقتی ناب برگرفته از قرآن است.

وی با بیان اینکه امروز و فردا فقط با زبان قدرت برآمده از علم می توان با دنیا حرف زد، گفت: این دنیای تحت تاثیر مستقیم و غیرمستقیم استکبار با تکیه بر استقلال و تقویت هویت ملی و اسلامی جاذبه دارد.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش افزود: اگر می‌بینید استان کرمانشاه از سال ۴۷ با حضور عالم برجسته و شهید عالی مقام مسیر خود را در راه ایستادگی بر ارزش ها و قرار گرفتن در راه امام و تبدیل شدن به قدرت در مقابل رژیم شاهنشاهی قرار گرفته، به دلیل آگاهی به معارف دینی است.

وی گفت: اگر ۸ سال شما در مقابل دنیای کفر و تجاوز حتی یک سانتیمتر از جغرافیای ایران را اجازه ندادید زیر چکمه استکبار بماند، ثمره معرفت به قرآن است.

رهبر انقلاب تمام سختی ها را برای خدمت به ایران و اسلام متحمل می شود

به گفته ابوترابی فرد امروز ملت اسلام تحت تاثیر مستقیم شخصیت الهی، زاهد، شجاع و متوکل به خدا یعنی رهبر انقلاب اسلامی قرار دارد که تمام سختی ها را برای خدمت به ایران و اسلام متحمل می شود.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: امروز رهبر انقلاب هیچ  لذت مادی ندارد لذت او بصیرت استقامت و پیروزی ملت اسلام است.

وی دهه ۶۰ را  نماد دشمنی‌ها و تجلی همه ارزش‌ها در جامعه انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: دشمن در اوایل انقلاب قصد داشت تفرقه بین مردم این استان و استان کردستان به پا کنند و برای این نقشه های شومی را کشیده بود از انحلال ارتش گرفته تا از بین بردن وحدت بین شیعه و سنی که امام هوشمندانه در مقابل توطئه های دشمن ایستاد و تمام نقشه های آنها را نقش بر آب کرد.

دشمن در دهه 60 می‌خواست استخوان انقلاب را خورد کند اما بصیرت این تهدید را به فرصت مبدل کرد

ابوترابی فرد با اشاره به دفاع مقدس به عنوان یک جنگ نابرابر گفت: هیچ کس فکر نمی‌کرد ایران در این جنگ پیروز شود اما به دلیل حضور امام، مردان و جوانان و متدین و تربیت یافتگان در مدرسه امام صادق(ع) این امر محقق شد.

وی افزود: دشمن در دهه ۶۰ می‌خواست استخوان‌های انقلاب را خورد کند اما هوشمندی و بصیرت امام و مردم تهدیدها را به یک فرصت تبدیل کرد.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی افزود: از دستاوردهای شهادت شهید عراقی(ره) روی آوردن حدود ۳۰ نفر از جوانان متعهد این استان به حوزه های علمیه قم بود که امروز شاهد درخشش آنها در استان هستیم.

وی با آرزوی ادامه راه این فقهای ارزشمند ابراز داشت: امید است بتوانیم در عرصه های اقتصادی به جایگاهی که زیبنده این کشور است دست یابیم تا انقلابی پویا داشته باشیم.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.