شجاعی در کنگره مجمع زنان اصلاح طلب:

احزاب زنان خواهان آ‌موزش و کادرسازی است

دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب گفت: ما باید زنان جامعه را به سمت آرامش و صلح سوق دهیم، ما خواهان آموزش و کادرسازی هستیم. 

احزاب زنان خواهان آ‌موزش و کادرسازی استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا شجاعی در نخستین کنگره مجمع زنان اصلاح طلب که صبح امروز در محل کتابخانه ملی ایران برگزار شد، اظهار داشت: زنان زیادی در تاریخ سیاسی کشورمان وجود دارد که زحمات بسیاری را متحمل شده‌اند. در اندیشه دینی ما سیاست مفهوم دیگری دارد پیامبر(ص) مرد سیاست بود که مسیر عدالت طلبی را دنبال می‌کرد.

وی بیان کرد: امیرالمومنین(ع) در کلام آخر خودشان گفتند به خدای کعبه رستگار شدم، این یعنی اینکه از مسیر عدل خارج نشدند.

شجاعی با بیان اینکه حضرت امام(ره) سیاست را مسیر اولیاء می‌دانستند و آن را به شیطانی و ربانی تقسیم کردند، گفت:‌ ما باید شکل جدیدی از سیاست را در این دوره نشان دهیم.

دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب تأکید کرد: کار جمعی موجب می‌شود کار و امور برکت پیدا کند به همین دلیل است که تحرک شکل می‌گیرد تا راه علمی و دقیقی برای سیاست بپیماییم.

وی بیان کرد: همه شما می‌دانید که احزاب چه وظیفه‌ای دارند، احزاب سیاسی باید هدفشان تعالی جامعه باشد، ما به تفکیک جنسیتی در مسائل اجتماعی معتقد نیستیم اما باید به این نکته توجه کرد که آیا تبعیض وجود دارد یا خیر.

دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب با بیان اینکه احزاب به دنبال زنان تفکیک جنسیتی نیست بلکه تخصصی کردن حرکت آ‌نان است، اظهار داشت: احزاب زنان با رویکردی تخصصی که در دنیای زنان دارند وارد عرصه سیاسی کشور شده‌اند.

وی ادامه داد: اوایل انقلاب از هر چهار زن یک زن سواد داشت اما در حال حاضر 85 درصد زنان جامعه ما سواد دارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تأکید بر اینکه سرمایه انسانی زنان جوشان و فعال است که اگر استفاده نشود، موجب ناهنجاری خواهد شد، گفت: ما تأکید داریم که براساس رویکرد مادرانه، زنان جامعه را به سمت آرامش و صلح سوق دهیم، ما خواهان آموزش و کادرسازی هستیم. 

دبیر کل زنان مجمع اصلاح طلب خاطرنشان کرد: این مجمع با سرمایه زنان از زمان دولت اصلاحات به کار خود ادامه می‌دهد و ما می‌خواهیم خدمت را جایگزین کسب قدرت، رفاقت را جایگزین رقابت و خردورزی را جایگزین جهل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار