تجلیل از جمشید هاشم‌پور و گوهر خیراندیش در جشن منتقدان سینما/ حذف بخش ویژوال افکت و صدا از بخش رقابتی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی توجه به جلوه‌های فرهنگی آثار سینمایی است.

تجلیل از جمشید هاشم‌پور و گوهر خیراندیش/ حذف بخش ویژوال افکت و صدا از بخش رقابتیبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست رسانه‌ای یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در ابتدای مراسم جعفر گودرزی دبیر جشنواره گفت: امسال سعی می‌کنیم که جشن را باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار کنیم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این جشن توجه به جلوه‌های فرهنگی آثار سینما است که مغفول مانده است و وجه تمایزش با دیگر جشن‌ها این است که رای‌های تمیزتری دارد.

وی بیان کرد: جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی امسال 26 مرداد ساعت هفت عصر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

گودرزی تصریح کرد: چهار بزرگداشت در خلال این برنامه داریم که از جمشید هاشم‌پور، گوهر خیراندیش، جمال امید و فرید مصطفوی تجلیل به عمل می‌آید و نکوداشتی برای علی معلم خواهیم گرفت.

وی افزود: برای آثار کوتاه و مستند جایزه‌‌ای در نظر نگرفته‌ایم و کارت‌های دعوت با بارکد ارائه می‌دهیم. امسال بر خلاف سال‌های گذشته یک اسپانسر گرفتیم که بانک رفاه است.

جواد طوسی رئیس شورای مرکزی انجمن منتقدان عنوان کرد: ما دست آقای گودرزی را به خصوص برای برگزاری بزرگداشت‌ها و اولویت‌هایی که برای این دوره مدنظرشان است، باز گذاشتیم. به نظر می‌رسد برگزاری این جشن زیر پوشش یک نهاد، می‌تواند به جایگاه واقعی و استقلال عمل برسد و نگاه تخصصی بیشتری را در انتخاب و جوایز آثار ارائه دهد.

طوسی ادامه داد: با تعاملی که با خانه سینما صورت گرفت و کمک مالی که در حد توان خود ارائه دادند، امیدوارم هستیم سازمان سینمایی هم نقطه مکملی در این راستا باشد و به پیشرفت هر چه بیشتر ما کمک کند. اگر حمایت‌ها به درستی صورت بگیرد با آبروداری بیشتری جشن را برگزار می‌‌کنیم و رسالت ما بیشتر نمایان می‌شود. همچنین، می‌توانیم ویترین مناسبات فرهنگی را پربارتر کنیم.

علی علایی رئیس بخش اکادمی این جشن عنوان کرد: امسال بخش ویژوال افکت و صدا را حذف کردیم و به 13 رشته انتخابی رسیدیم و کار 352 هنرمند ارزیابی شد. در  بحث آراء نیز غیر از کیفیت به چیز دیگری توجه نداشتیم.

گودرزی گفت: دوشنبه 23 مرداد ماه کاندیداها را معرفی و برنده‌ها را پنج‌شنبه 26 مرداد ماه در روز برگزاری جشن اعلام خواهیم کرد.

در ادامه نشست، پوستر جشن که توسط علی باقری طراحی شده بود، رونمایی شد.

علی باقری طراح پوستر بیان کرد: انجام این کار برای من جذاب بود و یک پیشنهاد دارم و اینکه و اگر بخش پوستر به جشن اضافه شود خوب خواهد بود.

گودرزی دبیر جشنواره افزود:  امسال چون چند جایزه حذف شد سعی کردیم نگاه تخصصی‌تری به انتخاب و جوایز داشته باشیم.

 مهیار جوادی‌فر مدیر هماهنگی رسانه‌ها گفت: برای در نظر گرفتن جایگاه مشخص جهت خبرنگاران، اگر رسانه‌ها تا روز سه‌شنبه 24 مرداد ماه اسامی را اعلام کنند در روز جشن به مشکلی برخورد نمی‌کنیم.

 

انتهای پیام/

نکوداشت علی معلم در جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی سال 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.