دستگیری ۲ صیاد متخلف در حاشیه رودخانه زاب سردشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: ۲ صیاد متخلف که اطراف رودخانه زاب اقدام به صید غیرمجاز با موتور برق می‌کردند دستگیر و با تشکیل پرونده قضایی به دادگاه معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛خالد بایزیدی گفت: پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر صید غیرمجاز با موتوربرق در اطراف رودخانه زاب نزدیک روستای 'نیسک آباد' بلافاصله ماموران یگان حفاظت محیط زیست به محل اعزام شدند.
وی افزود: ۲ صیاد متخلف به محض مشاهده ماموران یگان حفاظت از محل متواری شدند، اما با پیگیری‌ها و تحقیق از اهالی و تصاویر گرفته شده، متخلفان شناسایی، دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام‌های قضایی شدند.
وی بیان کرد: از این افراد یک دستگاه موتور برق،۳۰ متر کابل، ۶۰ قطعه زرده بر ماهی رودخانه‌ای و یک عدد توری مخصوص جمع آوری ماهیان، کشف و ضبط شد.
بایزیدی با بیان اینکه صید با موتور برق از لحاظ قوانین محیط زیست جرم تلقی شده و مجازات کیفری را برای متخلفان در پی دارد، اظهار کرد: صید با ادوات غیرمجاز از جمله مولد‌های برق باعث از بین رفتن ذخایر ژنتیکی رودخانه و منجر به تغییر زیست بوم منطقه شده و در نهایت نابودی نسل ماهی‌ها می‌شود.

انتهای پیام/م

۲ صیاد متخلف در حاشیه رودخانه زاب سردشت دستگیر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.