رئیس سازمان غذا و دارو :

رفع بحران دارویی، گام نخست طرح سلامت

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با اقدامات انجام شده در طرح تحول سلامت دیگر در کشور بحران دارویی نداریم.

رفع بحران دارویی، گام نخست طرح سلامت به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو بعدازظهر امروز در نشستی با معاونان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در چهار سال گذشته زحمات زیادی در حوزه سلامت کشیده شده است.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته اجرای طرح تحول سلامت در کشور آغاز شده است، تصریح کرد: گام نخست این طرح رفع بحران دارویی در کشور بود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه بحران دارویی سبب ناامنی درمان و دارو شده بود، یادآور شد: با نظرسنجی‌ که از مردم صورت گرفت تأمین دارویی در اولویت نخست وزارت بهداشت قرار گرفت و در حال حاضر بحران دارویی در کشور از بین رفته است.

دیناروند افزود: اجرای طرح تحول سلامت یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم محسوب می‌شود.

کاهش 34 درصدی هزینه‌های بستری بیماران صعب‌العلاج

دیناروند به اهداف طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت:مراجعه نکردن  بیماران بستری برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان و تأمین تجهیزات پزشکی و دارویی در داخل بیمارستان‌ها، کاهش هزینه‌های درمانی از جیب مردم که قبل از اجرای طرح تحول سلامت 55 درصد بوده، کاهش هزینه‌های پرداخت درمان بیماران صعب العلاج که قبل از طرح تحول سلامت 45 درصد بوده و بعد از آن به 11 درصد رسیده و تلاش برای حذف زیرمیزی پزشکان از بیماران از جمله این اهداف بوده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف طرح سلامت بحث بیمه بوده است، اضافه کرد: با اجرای این طرح 11 هزار نفر از مردم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

دیناروند با بیان اینکه دستاورد مهم دولت در حوزه سلامت این است که بیشترین میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دولت در این بخش قرار دارد، تصریح کرد: حفظ این دستاوردها با زحمت زیادی تاکنون انجام شده چون متأسفانه اعتباراتی که باید تخصیص داده شود در یک سال و نیم اخیر دچار مشکل شده است.

وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو برای کمک به بیماران و کاهش هزینه‌های دارویی دو ردیف اعتباری دارد، تصریح کرد: در سال جاری 2 هزار و 100 میلیارد تومان در این راستا برای سازمان غذا و دارو در نظر گرفته شده و هر چند باید تاکنون 45 درصد این میزان اعتبار تخصیص می‌یافت، اما تاکنون تنها 11 درصد از این میزان تخصیص یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو  تصریح کرد: اولویت این سازمان کمک به مناطق محروم است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.