فوتبال کشور از لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی قرار ندارد /باشگاه های ایرانی در آستانه حذف از آسیا

رئیس فدارسیون فوتبال کشور گفت:فوتبال کشور از لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی قرار ندارد و چهار باشگاه ایرانی در آستانه حذف از باشگاه‌های آسیا هستند.

به گزارش فوتبال کشور از لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی قرار ندارد /باشگاه های ایرانی در آستانه حذف از آسیاگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجمع عمومی عادی سالیانه هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی با حضور مهدی تاج رئیس فدارسیون فوتبال کشور و عبدالکاظم طالقانی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و مسئول کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و جواد ششگلانی رئیس هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی و 39 نفر از اعضاء فوتبال استان آذربایجان‌شرقی در تالار مجتمع برج شهر برگزار شد.

مهدی تاج رئیس فدارسیون فوتبال کشور در این مجمع گفت:فوتبال کشور از لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی قرار ندارد و در این مورد در حال مذاکره با مجلس هستیم.

وی افزود:در فوتبال درآمد آنچنانی نداشته و ارزان‌ترین بلیت فوتبال دنیا را داریم و با کمک نمایندگان مجلس مذا‌کرات خوبی با صدا و سیما  بابت حق پخش  بازی‌ها‌  داشته ایم.

تاج  گفت: در مورد‌ باشگاه‌های کشور نیز همین وضعیت حاکم بوده و چهار باشگاه ایرانی که یکی هم تراکتورسازی است در آستانه حذف از باشگاه‌های آسیا هستند و دو ماه فرصت از کنفدراسیون فوتبال گرفته‌ایم تا مشکلات این باشگاه‌ها حل شود.

وی افزود: تاکید کنفدراسیون فوتبال آسیا بر این است که باشگاه‌ها خود درآمدزایی داشته و به اندازه درآمد خود هزینه کرده و ‌وابستگی مالی نداشته باشند، به همین جهت بهتر است باشگاه‌ها ‌را خودمان حذف کنیم تا کنفدراسیون فوتبال آسیا آنها را حذف کند، با برگزاری لیگ برتر با هشت یا 10 تیم و کاهش تیم‌ها مشکلی به وجود نمی‌آید.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در بازی‌های ملی وضعیت خوب است و تیم ملی به جام جهانی صعود کرده و در رده نوجوانان، جوانان، فوتبال ساحلی و فوتسال از حیث نتایج در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

وی افزود: باید فوتبال صاحب درآمد مستقل شود، اما در مرحله گذر، دولت نیز باید از فوتبال حمایت کند تا آسیبی به آن وارد نشود.

تبریز 2018 نمایانگر ظرفیت های منطقه در میزبانی مسابقات ورزشی

رئیس فدارسیون فوتبال کشور گفت: تبریز 2018 اتفاق خوبی است که می‌تواند توانایی‌ها‌ و ظرفیت‌های این منطقه در میزبانی مسابقات را نشان داده و فدراسیون فوتبال نیز برای این رویداد بزرگ برنامه‌هایی نظیر بازی تیم ملی ایران در تبریز دارد.

وی افزود: تبریز از قطب‌های فوتبال و فوتسال کشور بوده و چهار تیم در فوتبال و یک تیم در فوتسال دارد و به همین جهت انتظار از این شهر همیشه بالا است.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور تصریح کرد: هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی همیشه جزو هیات‌های فوتبال برتر کشور بوده و همواره یا اول بوده و یا دوم است.

تاج گفت: جهت توجه به تمامی مناطق  و همچنین توجیه اقتصادی و صرفه‌جویی هزینه‌ها فوتبال کشور به 9 منطقه تقسیم شده و  مزایای این طرح صرفه‌جویی هزینه‌ها و همچنین شناسایی استعدادهای فوتبالی کشور است.

تاج در پایان اظهار داشت: امنیت امروز را مدیون خون شهدا همانند شهید حججی هستیم که می‌توانیم مسابقات لیگ را در آرامش برگزار کنیم و صبح امروز وظیفه خود دانستم که در مزار شهدا در تبریز حضور یافته و به مقام والای آنان ادای احترام نمایم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.