رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

خودباختگی فرهنگی عامل بسیاری از مشکلات کشور است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: خود باختگی فرهنگی عامل بسیاری از مشکلات در کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس ستاد اقامه نماز کشور در سومین دوره توانمندی‌های مدیران و کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: کار فرهنگی بسیار مهم است و پیامبران هم که اشرف مخلوقات بودند نیز کار فرهنگی می‌کردند.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی گفت: هواپیما ساخته می‌شود اما نه برای خدمت به بشریت بلکه برای کشتن مردم یمن، در آمریکا هر چه تعداد دانشگاه‌های بیشتری ساخته شده اخلاق و معرفت آن‌ها کمتر می‌شود.

حجت‌الاسلام قرائتی تصریح کرد: دانشجو از کنار استاد رد می‌شود ولی سلام نمی‌کند، چراکه استاد خودش را از دانشجو جدا می‌داند.

وی مهم‌ترین مسأله در سیستم آموزشی را مهارت‌آموزی دانست و عنوان کرد: کسی که مدرک دارد ولی مهارت‌های مورد نیاز را ندارد به هیچ دردی نمی‌خورد، کسی که شغل ندارد پول هم ندارد و در نتیجه نمی‌تواند ازدواج کند.

استاد حوزه و دانشگاه  با بیان این‌که نباید در حصار عناوینی چون فارغ‌التحصیل و دکترا و هیئت‌علمی محدود شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید همه انسان‌ها بی‌سوادند، علم همه را که جمع کنیم چیزی جز مقدار اندکی از علم نمی‌شود؛ فارغ‌التحصیل واژه بی‌معنایی است چراکه خدا به پیامبرش می‌گوید از گهواره تا گور در پی کسب دانش باش.

وی گفت: برای جوانی که نماز نمی‌خواند باید رفع شبهه کرد؛ هیچ کمال و پیشرفتی نیست که در نماز نباشد، کسی که یک کتاب در مورد نماز نخوانده است چگونه می‌تواند کار فرهنگی آن‌هم در مورد نماز انجام دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان اضافه کرد: رمز موفقیت در کار فرهنگی، محبت است؛ باید هویت خودمان را برگردانیم؛ دشمن هویت ما را گرفت؛ کلاه نمدی را گرفتند و کلاه شاپو غالب کردند؛ درحالی‌که هر دو از نمد است؛ باید هویت اصیل را به جوانان نشان دهیم.

انتهای پیام/م

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور در اصفهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
رضا
۱۴:۴۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
عجب