هاشمی: وزارت ورزش دفاعی از رای دیوان عدالت اداری نکرد/ از موضوع دوشغله بودن من استفاده ابرازی شد

رئیس فدراسیون سابق تیراندازی گفت: زمان برگزاری انتخابات دو شغله نبودم اما از این موضوع استفاده ابزاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی هاشمی در نشست خبری امروز اظهار کرد: زمان برگزاری انتخابات دوشغله نبودم اما از این موضوع استفاده ابزاری شده است.
 
او ادامه داد: همه ما مکلف هستیم  که طبق قانون عمل کنیم، علی رغم اینکه در زمینه انتخابات فدراسیون تیراندازی  حق با ما بود اما ما برخورد منطقی با این موضوع کردیم. 
 
هاشمی افزود: اکنون نوبت کسانی است که شعار قانون مداری سر می دهند اما به آن عمل نمی کنند مردم در مورد اتفاقات اخیر قضاوت می کنند. موضع دوشغله بودن من در زمان برگزاری انتخاب در چند مرحله مورد بررسی قرار گرفت وبا توجه به اینکه هیچ مشکلی در این رابطه وجود نداشت در انتخابات شرکت کردم اما متاسفانه برخی از آن استفاده ابزاری کردند و باعث بروز این حواشی برای تیراندازی شدند.

وی افزود :انتخابات دور ه گذشته هم با حضور نماینده وزارت ورزش برگزارشد و معاون وزیر هم اعلام کرد مشکل ‌ دو شغله بودن برطرف شد و برگزاری مجمع ایرادی ندارد. نمایندگی مجلس به دلیل اینکه موقت است و سازمانی نیست شغل محسوب نمی شود ریاست فدراسیون هم اینگونه است.

وی درادامه تصریح کرد :متاسفانه پس از برگزاری انتخابات افرادی که نیاوردند 10بعد شکایت کردند سرانجام با شبهه هایی که ایجاد کردند دیوان عدالت حکم ابطال انتخابات را صادر کرد. طبق قانون کسانی که مسایل داخلی را به مجامع بین المللی ارجاع دادند باید برخورد قانونی شود.

هاشمی گفت : 2سال از مهم ترین دورانی که تیراندازی برای المپیک آماده شود این حواشی را ایجاد کردند.کمبود منابععدم حمایت باعث شد تا آمادگی لازم صورت نگرفته است. همه این عوامل باعث شد تا اسپانسر ها همه به بهانه اینکه مدیریت تیراندازی از ثبات برخوردار نیست از فدراسیون حمایت نکردند.

وی ادامه داد:شکایت از تیراندازی به نهاد های خارجی له این معناست کهنه اساسنامه را قبول ندارند در غیر این صورت در چارچوب قانون عمل می کردند. علی رغم اینکه فدراسیون و وزارت ورزش از حکم دیوان مطلع بودند اآما دفاعی از نکردند.

 وی افزود : دیوان عدالت اداری در گذشته گفته بود که دخالتی در امور فدراسیون ها ندارد اما تعبیر نادرست وزارت ورزش آز این موضوع. موجب بدوز شبهه شد. برگزاری انتخابات به عهده فدراسیون است وزارت روزش بر آن نظارت می کند معتقدم قوانین داخلی ما برای رسیدگی به مشکلات کفایت می کند نیازی به مراجع بین المللی نیست.

هاشمی گفت :طرح این موضوع برای نخستین توسط وزارت ورزش وجوانان به فدراسیون ارسال شد و فدراسیون جهانی واکنش صریح به این موضوع داشت واز کمیته ملی المپیک خواست تا اتفاقات پیش آمده را بررسی کند. تصمیم گیری درباره حواشی آخری باید در مجمع فوق العاده مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت استعفای من و پذیرفتن آن آز طرف اعضای مجمع انتخابات صورت می گیرد. بی قانونی ها وبی اخلاقی هایی صورت گرفته که در تاریخ ورزشی تکرار نشده است.وزارت ورزش وجوانان درباره انتخاب سرپرست برای فدراسیون رای دیوان را اساس قرار داده است. انتخابات فدراسیون تیراندازی براساس رای دیوان عدالت اداری باطل شده است نه به خاطر تخلفات من. وزارت ورزش وجوانان بدون توجه به حکم دیوان مجمع انتخاباتی را برگزار کردند وباید منتظر عواقب آن باشند.

 انتهای پیام/
 

زمان انتخابات فدراسیون تیراندازی 2 شغله نبودم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۳۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
من خودمم بعدظهر ها مسافر کشی میکنم