بزرگداشت هفتادمین سالگرد استقلال پاکستان+ تصاویر

هفتادمین سالگرد استقلال پاکستان امروز با حضور مقامات نظامی و با اجرای نمایش‌های هوایی برگزار شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از الیوم السابع، پاکستان هفتادمین سالگرد استقلال خود از «هند بریتانیا» را با آتش بازی و نمایش هوایی جشن گرفت.

این جشن در شهرهای بزرگ از نیمه شب گذشته آغاز شد. همزمان با پخش سرود ملی پاکستان، قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش این کشور، پرچم پاکستان را در ارتفاع 400 پایی به اهتزاز درآورد و گفت پاکستان در تعقیب و بازداشت عناصر تروریست بسیار پیشرفت کرده است.

وی افزود در گذشته در مقابله با داعش ضعیف بودیم اما به مرور زمان بر تلاش خود افزودیم.

در اسلام آباد شاهد خاقان عباسی،  روز سالگرد استقلال پاکستان در کنار بزرگ ترین مقامات نظامی و شخصیت های خارجی حاضر شد و 31 تیر هوایی شلیک کرد.  

همچنین نیروهای نظامی این کشور با استفاده از جنگنده ها بزرگ ترین نمایش هوایی در تاریخ این کشور را اجرا کردند.

گفتنی است در انفجار روز شنبه که با هدف تلاش برای برهم زدن جشن سالگرد استقلال پاکستان در شهر کویته، پایتخت بلوچستان این کشور رخ داد، 14 نفر کشته شدند که بیش تر آنها سرباز بودند.

پس از اینکه نواز شریف به دنبال رای دیوان عالی پاکستان به اتهام فساد از سمت خود کناره گیری کرد، بحران سیاسی در این کشور به اوج رسید.

شایان ذکر است در آگوست 1947، «هند بریتانیا» به عنوان یک مستعمره جداگانه بریتانیا درآمد و در سال 1948 استقلال پیدا کرد و به دنبال آوارگی میلیون ها مهاجر و کشته شدن میلیون ها نفر بر اثر خشونت، دو کشور هند و پاکستان ایجاد شدند.

بزرگداشت هفتادمین سالگرد استقلال پاکستان + تصاویر

بزرگداشت هفتادمین سالگرد استقلال پاکستان + تصاویر

بزرگداشت هفتادمین سالگرد استقلال پاکستان + تصاویر

بزرگداشت هفتادمین سالگرد استقلال پاکستان + تصاویر

انتهای پیام/ 

 

جشن استقلال پاکستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار