ابراز نگرانی سازمان ملل درباره امنیت آوارگان سوریِ گرفتار در مرز اردن

سازمان ملل متحد روز دوشنبه درباره امنیت حدود 50 هزار سوری که در مرز سوریه - اردن به علت تشدید درگیری‌ها گرفتار شده‌اند ، به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­سازمان ملل در بیانیه‌ای که در امان منتشر شد نگرانی عمیق خود را درباره امنیت حدود 45 هزار آواره گرفتار در گذرگاه مرزی رکبان که بیشتر آنها را زنان و کودک تشکیل می دهند و حدود 4000 نفر در اطراف گذرگاه حدالات که در مرز سوریه و اردن قرار دارند ،  اعلام کرد.
 
بر اساس این گزارش، ( گروه تکفیری صهیونیستی) داعش  ژوئن 2016 مسئولیت حمله انتحاری منجر به کشته شدن هفت نظامی اردنی نزدیک گذرگاه رکبان را به عهده گرفت.
 
ارتش اردن چند ساعت بعد از این حمله مرز با سوریه و عراق را « منطقه بسته نظامی » اعلام کرد.
 
سازمان ملل متحد اعلام کرد « اطلاعاتی درباره حملات هوایی در روزهای اخیر به این منطقه وجود دارد که به وحشت و هراس بین آوارگان منجر شده است».
 
اردن از سال 2014 در ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا عضویت دارد که در سوریه و عراق با داعش می جنگد.
 
سازمان ملل متحد با ابراز تاسف اعلام کرد  هر چند خبری مبنی بر آسیب رسیدن به سوری ها گرفتار منتشر نشده اما این منطقه بیش از پیش خطرناک شده است.
 
دیده بان حقوق بشر سوریه که با شبکه گسترده منابع در این کشور در ارتباط است روز دوشنبه از درگیری های شدید بین نیروهای سوریه و گروههای مسلح در بیابان سویدا در جنوب سوریه خبر داد.
 
این خشونت ها به رغم آتش بس در سه استان جنوبی سوریه از نهم ژوئیه از جمله سویدا روی داد که با ابتکار روسیه، اردن و آمریکا برقرار شد.
 
مناقشه سوریه از سال 2011 به کشته شدن بیش از 330 هزار نفر و آواره شدن میلیون ها نفر منجر شده است.
 
کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد در اردن مشخصات بیش از 650 هزار آواره سوری را ثبت کرده است. اردن مرز حدود 370 کیلومتری با سوریه دارد. اما مقامات اردنی شمار آنها را بیش از یک میلیون نفر ارزیابی می کنند.
 
سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد در جوامع ما جایی برای نژادپرستی خشن، بیگانه هراسی و تبعیضی که در شارلوتسویل مشاهده کرده ایم، وجود ندارد.
 
انتهای پیام/
 

سازمان ملل درباره  امنیت آوارگان سوریِ گرفتار در مرز اردن ابراز نگرانی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار