بت کلیا در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم؛

اصلاح نظام بانکی از ابعاد مثبت برنامه دولت است/ قوه مجریه به دنبال احیای سیاست گفتگو‌های منطقه‌ای است

نماینده مسیحیان آشوری گفت: اصلاح نظام مالیاتی و بانکی از دیگر ابعاد مثبت برنامه دولت دوازدهم است.

بت کلیابه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یوناتن بت کلیا نماینده مسیحیان و آشوری در جریان روند رای اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم و  در موافقت با کلیات آن اظهار داشت: دولت دوازدهم تشکیل می‌شود تا با ادامه جهت‌گیری‌ها و رویکردهای اصولی دولت تدبیر و امید و اصلاح اشتباهات و کاستی‌های آن و با اتکا به شعار آزادی، امنیت و پیشرفت مسیری را که تاکنون با همکاری مردم طی شده تکمیل کند.

نماینده مسیحیان و آشوریان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من از طرف تمام ادیان الهی و ابراهیمی که در قانون اساسی شناخته شده‌اند حمایت خود را از دولت آقای روحانی اعلام می‌کنیم و همراه با دولت جهت رسیدن به خواسته‌های به حق قانونی خود قدم برمی‌داریم.

وی برنامه‌های دولت را بر اساس منشوری خواند که پایبندی دولت بر آن اساس موجب خواهد شد تا به تدریج نگرش عمومی به دولت اصلاح شود و دید مثبتی نسبت به بخش عمومی و نظام حکمرانی آن ایجاد شود.

یوناتن بت کلیا در خصوص رشد بلند مدت و مستمر گفت: این مسئله هدف‌گیری شده و راه رسیدن به آن توسعه بخش خصوصی و برون گرایی اقتصادی است که تجربه کشورمان نشان داده که توسعه بخش دولتی نمی‌تواند ما را به آرمان توسعه برساند، همچنین تداوم درون ‌گرایی اقتصاد دیگر امکان پذیر نیست و راهی جز برون گرایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در بخش سوم قسمت‌های حمایتی مطرح شده، اظهار داشت: در این حوزه اصلاح سیاست‌های بازار کار، اصلاح نظام حمایتی، کاهش فقر و نهایتا اصلاح نظام ساختار سهام عدالت مطرح است و همان طور که مشاهده می‌شود این مجموعه جوانب مختلف را با هم لحاظ می‌کند.

نماینده مسیحیان و آشوریان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوزه اجتماعی اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای به بحث آسیب‌های اجتماعی دارد و برنامه مشخصی برای این مسئله لحاظ کرده است.

وی با بیان اینکه دولت اولویت بالایی برای توانمندسازی جوانان و زنان قائل شده تا بنیان خانواده‌ها را تقویت کند، گفت: بهداشت و درمان یکی دیگر از بخش‌های مهم است که مانع می‌شوند بخش‌هایی از جامعه به زیر خط فقر بروند.

یوناتن بت کلیا درباره فرهنگ گفت: دولت در این حوزه یک تصمیم استراتژیک گرفته زیرا مردمی کردن فرهنگ را در دستور کار قرار داده  و در صدد است لایحه قانون خط مشی و نحوه اداره سازمان صدا و سیما را مطرح کنند.

وی تصریح کرد: تعهد دولت به حقوق شهروندی موجب می‌شود تا موانع ذهنی برای اداره کشور مرتفع شود.

نماینده مسیحیان و آشوریان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در عرصه خارجی تنش زدایی و تقویت روابط با کشورهای دیگر در دستور کار قرار گرفته و دولت تلاش می‌کند با حفظ برجام از منافع اقتصادی آن بهره‌مند شود.

یوناتن بت کلیا ادامه داد: در حوزه امنیت و توان دفاعی، دولت به ضرورت تجهیز پیشرفت قوای نظامی و امنیتی تأکید درستی کرده که نشان از درک صحیح شرایط منطقه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه دولت در حوزه علم و آموزش به دنبال عدالت آموزشی است، بیان داشت: محتوای آموزشی روزآمد باید مورد توجه قرار بگیرد تا توان علمی موجود در دانشگاه‌ها افزایش یابد و در حوزه فناوری هم تلاش می‌شود تا بنگاه‌های بزرگ موجب توسعه فناوری شود.

نماینده مسیحیان و آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همزمان دولت در نظر دارد تا زمینه نوآوری را تسهیل کند و این یک امر مبارک در اقتصاد است که اگر محقق شود اثرات بلندمدتی بر جای خواهد گذاشت.

یوناتن بت کلیا گفت: دولت تلاش کرد تا استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بازیافت زباله را برای تقویت اقتصاد سبز دنبال کند.

انتهای پیام/

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار