همتی در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم:

نباید فقط دولت و وزارتخانه‌ای را در حوزه فرهنگ مقصر دانست

نماینده مردم سمنان گفت: نباید فقط فرد، دولت و وزارتخانه‌ای را در حوزه فرهنگ مقصر دانست.

همتی/موافقبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  احمد همتی نماینده  مردم سمنان در جریان روند رای اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم و  در موافقت با کلیات آن اظهار داشت: نقل قول رئیس جمهور مبنی بر وزیر اعلام نشدن زنان این بود که بنا به دلایلی نشد این زنان به عنوان وزیر معرفی شوند پس آقای ذوالنور بهتر است درست قضاوت کنیم.

همتی گفت: قرار بود سه وزیر خانم در کابینه حضور داشته باشند و به دلایلی میسر نشد، کاندیدای وزارت فرهنگ از افراد با سابقه در حوزه های علمی و مراکز مرتبط با فرهنگ است.

وی با اشاره به برخی مراکز و سازمان های فرهنگی مانند صداو سیما، شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان تبلیغات و سازمان فرهنگی حوزوی، مساجد و معاونت های فرهنگی شهرداری ها گفت: در مجموع بودجه این سازمان ها بیش از 85 درصد بودجه فرهنگی کشور است آیا این ها گفته اند که در حوزه فرهنگی چه می کنند.

همتی با بیان اینکه فرهنگ یک مقوله بسیار پیچیده است که به همه سازمان ها و نهادها مرتبط است، خاطر نشان کرد: آن چیزی که ما تحت عنوان فرهنگی ایرانی و اسلام داریم ماحصل عملکرد 40ساله همه ماست.

وی در واکنش به اظهار نظری مبنی بر اینکه به حوزه قرآنی توجه نشده بیان داشت: طبق آمارهایی که وجود دارد، تعداد موسسات قرآن و عترت در سال 90 ، 80مورد، در سال 95 به تعداد 517 مورد و تعداد خانم های فرهنگی و هنری مساجد در سال 90 به تعداد 13 هزار و 342 مورد و در سال 95 به تعداد 23 هزارو 152 رسیده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی میزان بودجه وزارت فرهنگ نسبت به سال 90 را بیش از دوبرابر عنوان و تاکید کرد: این تنوع در سلایق و دیدگاه هایی که در کشور وجود دارد، در کشورهای جهان کم نظیر است و باتوجه به فضاسازی هایی که گاهی ناجوانمردانه است واقعا انتخاب یک کابینه ای که بتواند نظر همه را جلب کند از دشوارترین کارهای جهان است.

نماینده مردم سمنان خاطر نشان کرد: با وجود این رایزنی ها و مشورت هایی که با سه فراکسیون اصلی، اشخاص حقیقی و حقوقی انجام شده باعث شده بهترین حالت ممکن اتفاق بیفتد.

همتی با تاکید بر اینکه برای برنامه ریزیهای خودمان به ثبات، آرامش، امنیت، عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی،عدالت سیاسی، مشارکت عمومی و خرد جمعی نیاز داریم، بیان داشت: برنامه های دولت بر طبق برنامه ششم توسعه و طبق بودجه های سنواتی و طبق چشم اندازهای 20ساله و اسناد بالادستی است و دولت بر آن مبنا برنامه ریزی کرده است.

وی مشی و روش دولت را مهمترین نکته عنوان کرد که بر این اصول ثبات، آرامش، امنیت و خرد جمعی حاصل شده و راه نجات کشور است، ادامه داد: ما در زمینه فقرزدایی، هدفمندی واقعی یارانه ها را داشتیم که در این مدت اتفاق افتاد، آنچه که در مرحله اول هدفمندی رخ داد چیزی نبود که هدفمندی واقعی باشد.

نماینده مردم سمنان در خصوص مبارزه با فساد گفت: ایجاد سازمان برنامه بودجه و سیستم جدید مالیاتی ضرورت دارد.

انتهای پیام/ 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار