مدیر موسسه نجوم کبریا :

بارش شهابی آسمان در بخش کهک قم

مدیر موسسه نجوم کبریا از رصد بارش شهابی آسمان در۲۶ مردادماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام قلمکاریان اصفهانی مدیر موسسه نجوم کبریا گفت: بارش شهابی آسمان،پنج شنبه ۲۶ مردادماه در بخش کهک قم رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند برای شرکت در برنامه رصد با مرکز مطالعات فلکی قم تماس بگیرند و ثبت نام کنند، گفت: شرکت در این مراسم به شکل خانوادگی است و علاقمندان می‌توانند با شماره ۳۲۹۳۶۳۱۱ الی ۵ تماس گرفته و ثبت نام کنند.

حجت الاسلام قلمکاریان اصفهانی افزود: این برنامه از سوی مرکز پژوهش‌های فلکی و نجومی آیت الله سیستانی در رصد خانه امام علی(ع) واقع در بخش کهک قم برگزار می‌شود.

وی همچنین به برگزاری کلاس‌های تابستانی هم اشاره کرد و گفت: کلاس‌های تابستانی با همکاری مراکز نجوم در قم با هدف آموزش نجوم و شناخت آسمان برگزار می‌شود.

 مدیر موسسه نجوم کبریا در ادامه به علت این بارش شهابی اشاره کرد و گفت: کره زمین در مواقع مختلف در حرکت‌های مداری خود از مداری عبور می‌کند که دنباله‌دارها در آن وجود دارد.

حجت الاسلام قلمکاریان اصفهانی  عنوان کرد:‌ این حرکت‌ها باعث می‌شود اجرام باقی مانده از دنباله دارها وارد جو زمین شده و به دلیل اصابت با جو دچار سوختگی شوند و شکلی آتش گونه را در فضا ایجاد کنند.

انتهای پیام/ش

آسمان کهک شهاب باران می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار