در صحن علنی امروز؛

محبی‌نیا: عدم معرفی وزیر علوم کاری غیرقانونی است/ لاریجانی: عدم معرفی یک یا دو وزیر ایراد قانونی ندارد

نماینده مردم میان‌دوآب طی تذکری نسبت به عدم معرفی وزیر علوم از سوی دولت واکنش نشان داد.

محبی‌نیا: عدم معرفی وزیر علوم کاری غیرقانونی است/ لاریجانی: عدم معرفی یک یا دو وزیر ایران قانونی نداردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبی‌نیا نماینده مردم میان‌دوآب در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 24 مرداد ماه) طی تذکری در میان صحبت‌های رئیس جمهور با استناد به مواد 204 ،205 ،206 و همچنین اصل 133 قانون اساسی ضمن عذرخواهی از روحانی گفت: امروز صحبت‌های شما در غالب قانون بوده و برنامه‌ها را به خوبی تشریح کردید.

وی ادامه داد: البته توضیح رئیس جمهور در بیان نطق خود حرارت تذکر بنده را گرفت.

محبی‌نیا با اشاره به دو مرحله‌ای معرفی کردن وزرا از سوی رئیس جمهور اظهار داشت: شاید این گونه معرفی کردن از  سر بی‌اعتنایی باشد و مجلس و شورای نگهبان از این امر مراقبت نکنند.

نماینده مردم میان‌دو آب همچنین با بیان اینکه رئیس جمهور باید وزیر علوم را هم همراه با دیگر وزرا معرفی می‌کرد،گفت: همه وزرا باید بر اساس آیین‌نامه و همچنین رویه بعد از انقلاب اسلامی به صورت یکجا معرفی می‌شدند و بنده با اجازه رئیس مجلس از دست شما، رئیس جمهور و شورای نگهبان به کمیسیون اصل 90 به دلیل بی‌اعتنایی به قانون شکایت کرده‌ام البته بنده رضایت می‌دهم.

 لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر محبی‌نیا گفت: این تذکر وارد نیست، زیرا  شما اعلام می‌کنید همه وزرا باید معرفی می‌شدند که بر اساس اصل 136 قانون رئیس جمهور می‌تواند وزرا را عزل و برای هر یک از آن‌ها از مجلس رأی اعتماد بگیرد و به نوعی می‌توان اعلام کرد که به نوعی همه وزیران باید اعلام شود.

وی ادامه داد: کافی است هیئت وزیران از نصف کمتر نباشد زیرا ممکن است یک تا دو نفر از وزرا تغییر کند بر این اساس ایراد قانونی ندارد اما بهتر بود وزیر علوم هم معرفی می‌شد.

انتهای پیام /

برچسب ها: قانون ، تذکر ، لاریجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار