رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

ظلم به استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان /کمبود نیرو، امکانات و هزار تخت بیمارستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از کمبود نیرو، امکانات و هزار تخت بیمارستانی در این استان خبرداد.

ظلم به استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان /کمبود نیرو، امکانات و هزار تخت بیمارستانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در نشست با کارکنان خبر صداوسیمای این استان با اشاره به سخن هاشمی وزیر بهداشت ودرمان درسفربه اراک گفت: همانطورکه وزیربهداشت بیان کرد در حوزه بهداشت و درمان به استان مرکزی ظلم شده و با توجه به اینکه استان مرکزی نزدیک تهران است تجهیزات قوی به این استان داده نشده است.

طاهراحمدی با بیان اینکه از نظر تخت بیمارستانی با متوسط کشوری فاصله داریم افزود: درحالیکه متوسط تخت بیمارستانی در کشور1.8 تا 1.9 برای هرهزار نفر است این عدد در استان مرکزی 1.5 تخت است واین در صورتی است که استان مرکزی با قرار گرفتن در محور مواصلاتی با مراجعات زیاد مواجه است.

وی اضافه کرد: جمعیت استان مرکزی بیش از یک میلیون و400هزار نفراست اما درحوزه درمان 2میلیون جمعیت را پوشش می دهد و حداقل 25درصد مراجعه کنندگان سرطانی مربوط به استان های دیگر است.

کمبودبیش از هزار تخت بیمارستانی دراستان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی دراستان مرکزی واینکه حداقل هزار تخت باید اضافه شود ادامه داد: کمبودنیرو ، پرستار وکاردرمانی مشکل جدی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی است که این امرموجب ایجاد مشکل برای مریض و کاهش کیفیت کار کادر درمانی می شود.

وی با بیان اینکه در2.5 نیم سال گذشته 52درصد ساختمان بیمارستان 486تخت خوابی ولیعصر ساخته شده است که پیشرفت خوبی داشته تصریح کرد:درصد کمی از کمک 40 میلیارد تومانی سفرهیئت دولت و اختصاص 40 میلیارد تومان سال 96 استان برای تسریع در طرح بیمارستان ولیعصر محقق شده است.

طاهراحمدی بیان کرد: وزیربهداشت در سفراخیربه اراک قول داد هلی کوپتر برای اورژانس هوایی و ام آرآی وپت برای تشخیص درمانی به مبلغ 20میلیارد تومان به استان مرکزی تعلق گیرد که این امرباکمک رسانه ها محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آلودگی در ایجاد بیماری های خطرناک نقش داردو موجب تحمیل هزینه به مردم و بخش بهداشت و درمان می شود گفت : رسانه ها پیگیر حل این مشکل ازمسولان باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: تا دوماه آینده فاز2 بیمارستان آیت الله خوانساری به بهره برداری خواهد رسید ومشکل کمبود تخت وآسیب بیماران حل می شود و کمک رسانه ها دراین امرموثربوده است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد ساخت بیمارستان 617تخت خوابی با شرکت کره ای امضا شده است اضافه کرد: این بیمارستان درآینده نزدیک در زمینی به مساحت 12هکتارنزدیک پارک شهید باهنراراک کلنگ زنی می شود وبناست درمدت 3سال ساخته شود.


انتهای پیام /ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.