قربانی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات؛

وزارت اطلاعات باید به دور از آتش سیاست زدگی اداره شود/ رضایت 75 درصدی مردم

نماینده آستانه اشرفیه گفت: همیشه وزارت اطلاعات به صورت هیزم‌ آتش سیاست شناخته می‌شد‌ ولی این وزارتخانه باید به دور از آتش سیاست‌زدگی‌ اداره شود.

در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعاتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار داشت: آقای روحانی با تیزبینی‌ و رایزنی‌ با جریانات سیاسی و کمیسیون‎های مجلس یک تیم مفید و کارآمد را برای دولت و ملت معرفی کرده است.

قربانی‌ افزود: آقای علوی خوشحالیم‌ که یک بار دیگر مورد اعتماد رئیس‌ جمهور واقع شدید و تشکر می‌کنم از اینکه آمادگی خود را برای پذیرش‌ این مسئولیت سنگین و خطیر پذیرفتید‌.

وی ادامه داد: از آنجایی که وزارت اطلاعات جزء وزارتخانه‌های کلیدی‌ و مادر یک کشور است، نیازمند یک مدیر توانمند‌، میدانی‌، خستگی‌ناپذیر‌، اخلاق محور و مسلط بر امورات مختلف است که حجت‌الاسلام علوی از این خصوصیات برخوردار هستند.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس‌ شورای اسلامی، گفت: بهداشت و امنیت دو مقوله‌ای هستند که همه جوامع به آن توجه دارند و خوشحالیم که امروز در دولت دوازدهم‌ این دو وزارتخانه  به دو مدیر توانمند سپرده  می‌شوند.

قربانی‌ با بیان اینکه در گذشته نگاه‌ها به وزارت اطلاعات به صورت جریانی و سیاسی بوده، بیان داشت: درست است که همیشه وزارت اطلاعات به صورت هیزم‌ آتش سیاست و اهرم‌ جریانات سیاسی شناخته می‌شد‌ ولی باور داریم که وزارت اطلاعات باید به دور از آتش سیاست و سیاست‌زدگی‌ اداره شود.

وی ادامه داد: یادمان نرفته‌ که چه بر سر وزارت اطلاعات آورده بودند. درصد رضایتمندی‌ مردم امروز از وزارت اطلاعات به بالاتری‌ رضایتمندی‌ رسیده است. یادمان نرفته که دیروز وزارت اطلاعات از منظر رضایت‌سنجی در پایین‌ترین سطح رضایتمندی‌ بود ولی امروز می‌بینیم بیش از 75 درصد مردم از عملکرد این دستگاه امنیتی‌ رضایت دارند.

نماینده آستانه اشرفیه، پیرامون‌ صحبت‌های رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای بروجردی به کلیات دستگاه  امنیتی کشور اشاره کردند و من نسبت به عملکرد وزارت اطلاعات کمی جزئی‌تر اشاره می‌کنم. حجت‌الاسلام علوی در طول چهار سال توانمندی‌های خود را در کنار همکاران‌ وزارت اطلاعات به اثبات‌ رساندند‌ و این وزارتخانه‌ را از سیاست‌زدگی، جریانی‌ و حزبی خارج کردند‌ و این یکی از توانمندی‌های وزیر اطلاعات بود.

قربانی‌ افزود: آیا می‌دانید که امروز رضا‌یتمندی عامه‌ مردم از وزارت اطلاعات چقدر است؟ مگر نمی‌گویید ‌برویم  دنبال آدم‌های کارآمد، نیروهای مخلص، مجاهد و میدانی؟ امروز اگر آقای علوی سیاست‌زده، جریانی و حزبی‌ عمل نمی‌کند آیا این بد است؟ خوشحالیم‌ در صحبت‌های مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات چیزی از این منظر‌ ندیدیم‌.

وی بیان داشت: امروزه در فضای منطقه‌ای و مرزهای پر آشوب‌ امنیت‌ بسیار خوبی در کشورمان‌ وجود دارد که با فداکاری‌ و رشادت‌های به دست آمده همکاران‌ حجت‌الاسلام علوی در وزارت اطلاعات است.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس‌ شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت اطلاعات جزء پیچیده ترین وزارتخانه‌های کشور است، تصریح کرد: حجت‌الاسلام علوی جزء زلال‌ترین وزرایی‌ است که آقای روحانی به مجلس معرفی  کرده  است.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار