تجليل جانانه هنرمندان از مجيد انتظامی/ خالق سمفونی ايثار زير سايه پدر نماند

مراسم بزرگداشت مجید انتظامی با حضور هنرمندان، سینماگران، مدیران فرهنگی و اهالی رسانه برگزار شد.

آغاز مراسم بزرگداشت مجيد انتظامی در حوزه هنریبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم بزرگداشت مجید انتظامی، با حضور هنرمندان، سینماگران، مدیران فرهنگی و اهالی رسانه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

هنرمندانی چون لوريس چكناواريان، حميد حامی، حسین باکیده، محمد سریر، پوران درخشنده، جمال شورجه، مهدی کرم پور، حسام الدين سراج، مسعود جعفری جوزانی، گوهر خيرانديش، نيما مسيحا، همايون اسعديان، كامران ملکی، هوشنگ کامکار، محمدعلی باشه‌آهنگر، رضا ميركريمی، اكرم محمدی، محمدحسين مهدويان، حبيب اسماعيلی در اين مراسم حضور داشتند.

اجرای اين مراسم را رسالت بوذری بر عهده داشت. در آغاز مراسم،  آياتی از قرآن كريم تلاوت و سپس سرود ملی‌كشورمان در سالن پخش شد.

سپس رسالت بوذری بر صحنه رفت و گفت: ما اینجا در کنار جمعی از هنرمندان خوب و توانای کشور جمع شده‌ایم تا از این هنرمند بزرگ استاد مجيد انتظامی تجلیل کنیم.

در ادامه، کلیپی از فیلم‌ها و سریال‌هایی که مجید انتظامی موسیقی آنها را ساخته بود، پخش شد.

سپس حميد حامی به اجرای زنده سمفونی ايثار پرداخت. سمفونی كه با آهنگسازی و رهبری مجيد انتظامی پيش از اين اجرا شده بود.

 

مستند «ابوايست» رونمايی شد

در ادامه مراسم بزرگداشت مجيد انتظامی، مستند «ابوایست» که درباره زندگی اين هنرمند بود، پخش شد. کارگردان «ابوایست» روی صحنه آمد و گفت: ۵ سال پیش ایده ساخت این مستند به ذهن من رسید اما ساخت این اثر به واقع کار سختی بود. ردیف‌های جلو و عقب سالن را نگاه کنید و متوجه می شوید افرادی از طیف های مختلف حضور دارند. کارکرد موسیقی مجید انتظامی همین است، اینکه همه ما را دور هم جمع می‌کند.

 

چكناواريان: مجيد انتظامی ميوه خوب جامعه ماست

در ادامه ، لوريس چكناواريان موسيقيدان پشت تريبون رفت و خطاب به مجيد انتظامی گفت: تو خدمت بزرگی به مردم اين كشور کردی؛  خدمت بزرگی به سینما کردی و ما به تو به عنوان میوه خوب جامعه افتخار می‌کنیم.

 

محمد علی باشه آهنگر: اگر موسيقی انتظامی نبود، هيچ فيلمی ديده نمی شد

محمد علی باشه آهنگر كارگردان سينما، درباره هنر مجيد انتظامی در فيلم‌های سينمايی اظهار داشت: موسیقی فیلم ها و احساس زلالی که در آهنگ‌های شما بود، به من انگیره‌ای برای نویسندگی می‌داد. وقتی به گذشته سینما نگاه می کنم، اسم شما پشت آن است و بین شما و سینمای ایران یک رابطه دو طرفه است. اگر شما (مجيد انتظامی) موسیقی کامل و خوبی نمی‌ساختی، کسی آن فیلم‌ها را نگاه نمی کرد. چقدر عجیب و جالب است که ملودی‌های شما برای تمامی فیلم ها و مستندهای حالا هم استفاده می‌شود. من از خدا برای شما سلامتی می خواهم و امیدوارم که همیشه سایه تان بالای سر ما باشد.

 

محمد سرير: موسيقی ماندگارترين فيلم‌ها ساخته مجيد انتظامی است

سپس محمد سریر بر صحنه رفت و تصریح کرد: موسیقی بزرگترین و شناخته شده ترین فیلم ها از مجید انتظامی است. مجید انتظامی زير سایه بلند پدر، در حوزه موسیقی ظهور كرد و توانست خود را به مردم بشناساند. او با آثار خود یک استقلال کامل در موسیقی متن فیلم ها به وجود آورد که همه ما با آنها خاطره داریم. این حس در تمام کارهایش جریان دارد و متوقف نمی شود. امیدوارم این آثار تداوم داشته باشد و باز هم آثار بسیاری بیافریند.

 

ميركريمی: مجید انتظامی هنرمندی چندوجهی و عمیق است

سید رضا میر کریمی هم پشت تريبون رفت و در تمجيد هنر مجيد انتظامی‌ خطاب به اين هنرمند گفت: من این سعادت را نداشتم که با شما همکار شوم. انسان های چند وجهی عمقشان کم می شود ولی کسانی که یک وجه را جلو می برند، عمیق هستند؛ ولی مجید انتظامی چندوجهی و عمیق است. او آدم خودخواهی نیست، هرچند که خودخواهی برای یک هنرمند خوب است. میزان تعهد اجتماعی يك هنرمند نسبت به هم صنف‌هایش بسیار است. من با موسیقی‌های شما بسیار خاطره دارم و امیدوارم این افتخار را داشته باشم تا باهم همکاری کنیم.

 

هوشنگ كامكار: موسيقی انتظامی نشان هويت ملی دارد

سپس، هوشنگ کامکار بر صحنه رفت و گفت: من از دوره جوانی که در دانشکده هنرهای زیبا بودم از طریق ارکستر سمفونیک با مجيد انتظامی آشنا شدم. آن زمان هرکسی نمی توانست وارد اركستر شود و نوازندگی کند. موسیقی انتظامی را دوست دارم؛ چرا که شیوه کارهایش با ایده های من مطابقت دارد. کسی که کارش هویت ملی دارد، ارزش خودش را بر تم‌ها و ادبیات ما نشان می دهد.

سپس، حمید حامی بعد از اجرای دوباره قطعه ایثار گفت: من خوشحالم که اینجا حضور دارم. همیشه وقتی از سابقه من صحبت می‌شود، اولين يا شايد دومين آن، همكاری با  مجيد انتظامی است.  متاسفانه چند روز از فوت ناصر فرهودی می گذرد و من اینجا وظیفه خودم می‌دانم که از او نيز نام ببرم.

 

گوهر خير انديش: مجيد انتظامی دردانه هنر است

سپس گوهر خیراندیش در خصوص این هنرمند گفت: دردانه هنر اینجاست و امشب ستاره مجلس است. خيلی سخت است که از مجید انتظامی حرف بزنم. من اينجا از همسر مجید انتظامی عزیز تشکر می‌کنم. قبول کنید در کنار این چنین عزیزانی، مجید انتظامی می تواند نت موسیقی های خوب را بنویسد. آنچه که از جان مجید انتظامی برخاسته و بر دل ما می نشیند، تنها موسیقی نیست؛ بلکه دیالوگ های فیلم است.  برای من امشب شبی فراموش نشدنی است.

 

جعفری جوزانی: مجيد انتظامی ذره ذره وجودش را برای ساخت موسيقی می‌گذارد

سپس مسعود جعفری جوزانی كارگردان سريال  «در چشم باد» گفت: برای فیلم‌ها موسیقی ساختن بسیار سخت است. بايد با چند تصویر و دیالوگ موسیقی بسازی تا بخشی از نوستالژی آن فیلم بشود. مجید ذره ذره از وجود خودش را در موسیقی فیلم هایش می گذارد. او پر از احساس است.

 

حسام الدين سراج: مجيد انتظامی ستون فقرات موسیقی و سینماست

بعد از آن، حسام الدین سراج بر صحنه رفت و بیان کرد: من از مجید انتظامی اخلاق مداری، صبر، متانت و مهربانی آموختم و بزرگترین ویژگی یک هنرمند از نظر من هوشمندی است. او بهترین انتخاب های خودش را انجام داد و همه نسبت به او خوشبین هستند و او ستون فقرات موسیقی و سینما شده است. همگی او را دوست دارند. من همیشه از مجید ارتباط و احترام به همسر را یاد گرفتم و به خانواده او تبریک می‌گویم و از خدا می خواهم به مجید عزیز طول عمر بدهد تا آثار بسیاری را برای مردم خلق کند.

سپس محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، مسعود جعفری جوزانی، سید رضا میر کریمی، لوریس چکناواریان و هوشنگ کامکار به صحنه رفتند تا به پاس چهل سال فعالیت هنری مجيد انتظامی از او تجلیل کنند.

مجید انتظامی گفت: من واقعاً از همه ممنونم. ما هنرمندان و بسیاری از اهالی موسیقی را از دست می‌دهیم و خیلی بی سر و صدا از آن رد می‌شویم و به آنها بها نمی‌دهیم. ناصر فرهودی یکی از بزرگان بود که رفت.

در پايان همسر مجید انتظامی هم بر صحنه رفت و  مجید انتظامی به پاس سال‌ها همراهی از وی تشکر کرد.

شايان ذكر است؛ ساخت موسیقی فيلم های سينمايی آژانس شیشه ای، روز واقعه، از کرخه تا راین، ترن، دوئل، سردار جنگل، عقاب ها، مریم مقدس، کانی مانگا، بوی پیراهن یوسف و سريال‌های تنهاترین سردار، مردان آنجلس، شیخ بهایی، کلاه پهلوی گوشه‌ای از کارنامه این هنرمند بزرگ است.

 

انتهای پيام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار