دبیر شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی دامغان؛

ثبت بیش از 200 واقعه ازدواج در دامغان

در چهارماهه نخست سال جاری ۲۰۷ فقره واقعه ازدواج در دفاتر ازدواج شهرستان دامغان ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا قربانی دبیر شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی دامغان گفت: ۹ باب دفترخانه ثبت ازدواج در سطح شهرستان وجود دارد اما از سوی دیگر باید گفت با توجه به اینکه در شهرستان تنها یک باب دفترخانه ثبت طلاق وجود دارد طی سال گذشته ۱۲۶ فقره واقعه طلاق در دامغان ثبت‌شده است.


وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵ فقره واقعه طلاق در دامغان ثبت شد که با توجه به گذشت چهار ماه از سال وجود این آمار نگران‌کننده است.


قربانی با اشاره به اینکه در سال قبل یک هزار و ۴۲۱ ولادت در شهرستان رخ‌داده است، تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۲۸۰ ولادت شهری و ۱۴۱ ولادت روستایی هستند همچنین ۷۴۲ نفر از این تعداد پسر و ۶۷۹ نفر دختر بودند.


دبیر شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی دامغان تعداد ولادت‌های انجام‌شده طی چهارماهه نخست سال جاری در دامغان را ۴۶۴ مورد عنوان کرد و گفت: در بحث فراوانی نام در بین پسران، امیرعلی، امیرحسین، علی، امیرعباس، محمد، ابوالفضل، محمدطاها، حسین، محمدحسین، امیررضا، ماهان، امیرمحمد، امیرمهدی، مهدی، محمدمهدی، کیان، محمدامین، علیرضا، یاسین و محمدرضا بیشترین اسامی هستند.


وی تصریح کرد: در بحث فراوانی نام در بین دختران می‌توان به نام‌های چون فاطمه، زهرا، فاطمه زهرا، نازنین زهرا، ریحانه، زینب، باران، رها، ملیحه، کوثر، سارینا و النا اشاره کرد.


رئیس ثبت‌احوال دامغان گفت: تعداد واقعه وفات در سال گذشته ۴۶۷ فقره بوده که از این تعداد ۳۴۹ فقره در شهر و ۱۱۸ فقره دیگر در روستا بوده است همچنین۲۴۷ نفر از این تعداد مرد و ۲۲۰ نفر دیگر زن بودند و درنهایت باید گفت از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد واقعه وفات در دامغان ۱۵۱ فقره بوده است.


انتهای پیام/ م


ثبت ۱۲۶ فقره واقعه طلاق در دامغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار