رضازاده در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه؛

صالح‌تر از ظریف برای اداره دستگاه دیپلماسی نمی‌شناسیم

نماینده مردم کازرون در مجلس گفت: ظریف را اهل ابتکارات نو می‌دانیم و ما کسی را صالح‌تر از او برای اداره دستگاه دیپلماسی نمی‌شناسیم.

صالح‌تر از ظریف برای اداره دستگاه دیپلماسی نمی‌شناسیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین رضازاده نماینده کازرون در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار داشت: زبان از بیان فضایل ظریف قاصر است اما در مورد او باید چند نکته را ذکر کنم.

وی افزود: یکی از ویژگی های بارز را می توان در مقایسه سیاست خارجی فعلی با گذشته دریافت که حکایت از دیپلماسی فعال همراه با منطق ایشان دارد.

نماینده مردم کازرون تصریح کرد: ماهها بحث کردن مذاکره با کشورهایی که ید طولایی در استعمار و از پشت خنجر زدن دارند بسیار دشوار است ولی ظریف موفق شد با اقتدار از سد آنها بگذرد.

وی بیان داشت: ظریف همواره از رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی استفاده کرده و تدین، شجاعت، ایستادگی، دلسوزی و انقلابی بودن از نقاط قوت وی است. برای اینکه عملکرد ظریف در دولت یازدهم را بهتر ارزیابی کنیم، باید تصویری از وضعیت سیاست و روابط خارجی ، قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم را ترسیم کنیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بهبود یافتن وضعیت دو جانبه و منطقه‌ای کشور در دولت یازدهم با حضور ظریف انجام شد.

رضازاده در ادامه تصریح کرد: ارجاع پرونده هسته ای جمهوری اسلامی به شورای امنیت سازمان ملل، اجرای قطعنامه تحریمی شورای امنیت مبتنی بر فصل هفتم منشور سازمان ملل، طرح ابهامات مختلف درباره ابعاد نظامی و اجتماعی پرونده هسته ای، اجماع جهان علیه جمهوری اسلامی و تلاش برای منزوی کردن کشور، معرفی پرونده صلح آمیز هسته ای به عنوان تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی، افزایش بی سابقه ایران هراسی، اتحاد قدرت های بزرگ در برابر ایران، تنزل جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی وضعیتی بود که در حوزه بین الملل داشتیم که باعث بروز برخی اشکالات شد.

نماینده مردم کازرون در ادامه تصریح کرد: در شرایط بحرانی که پیش از دولت یازدهم به وضوح به چشم می خورد، موفقیت در سیاست خارجی میسر نبود مگر اینکه دیپلماتی کارکشته مانند ظریف سکان هدایت آن را بر عهده گیرند، برجام و پرونده هسته ای ایران هم اولین آزمونی بود که ظریف با موفقیت آن را به سرانجام رساند، همچنین رویکرد تعاملی و مذاکره باعث شدگشایش هایی در خصوص سیاست خارجی به وجود آید.

رضازاده افزود: آزاد شدن میلیاردها دلار از پول های بلوکه شده ایران در تحریم های مهم و هسته ای، معرفی ایران به عنوان کشوری که قابلیت تعامل را دارد، خارج شدن ایران از فصل هفتم منشور، جذب سرمایه گذاری خارجی همگی از اقدامات موثری بود که در زمان وزارت ظریف در وزارت امور خارجه به سرانجام رسید.

نماینده مردم کازرون بیان داشت: همچنین وزارت امور خارجه با یک سلسله اقدامات موانع موجود را در بخش اقتصادی از بین برد و این دستاورد بزرگی برای ایشان محسوب می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین از لحاظ منطقه ای کشور در شرایط خطیری به سر می برد، هرچند در این چهارسال موفقیت های زیادی به دست آمده اما چالش هایی نیز در پیش رو قرار دارد که برخی از آنها عبارتند از سیاست های نسنجیده و مقابله آمریکا با جمهوری اسلامی، عناد دولت جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بی اثر کردن منافع برجام، تنش در روابط با همسایگان جمهوری به دلیل اعمال نفوذ سیاست های رژیم صهیونیستی است، همه اینها در صورتی مرتفع می شود که با هماهنگی های موجود در کشور مدیریت سیاست خارجی و امنیتی به دیپلمات کارکشته یعنی ظریف سپرده شود.

رضازاده بیان داشت: در این میان نباید از دیدگاه های جنایی و متفرقه برای برخی از منافع سود برد و نباید آنها را در رسانه ها پیگیری کرد، همچنین باید از اقدامات تخریبی گروه‌های خودسر در داخل کشور جلوگیری کرد؛ مانند حمله ای که به سفارت خانه عربستان در تهران شد.

 

نماینده مردم کازرون خاطر نشان کرد: ظریف را فردی می دانم که می تواند تحولات نو ایجاد کند در زمان وزارت او شاهد حضور نخستین سخنگوی زن و نخستین سفیر زن بودیم، همچنین نخستین سفیر از اقلیت‌های قومی و مذهبی در زمان وزارت ظریف انتخاب شد، او همچنین به دنبال تقویت رویکرد اقتصادی همراه با رویکرد سیاسی است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ظریف در هدایت دستگاه دیپلماسی موفق بوده و کسی صالح تر از وی برای ادامه مسیر نمی شناسیم که رأی قاطعی به انتخاب ایشان می دهیم.

 انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی امورخارجه

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار