سفیر پاکستان در کابل: یک افغانستان با ثبات به سود پاکستان است

نصرالله خان گفت: یک افغانستان با ثبات ضامن صلح و ثبات در پاکستان است و دو کشور باید در راستای جنگ با هراس افگنی باهم همکاری نمایند.

سفیر پاکستان در کابل: یک افغانستان با ثبات به سود پاکستان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سفیر پاکستان ادعا می کند که این کشور بی هیچ تبعیضی با تمامی گروه‌های هراس افگن مبارزه کرده است.

آقای خان افزود: نیروهای امنیتی شجاع پاکستان بدون تبعیض قربانی‌های فروانی درآماج قرار دادن گروه های هراس افگن انجام داده است.یک افغانستان با ثبات برای صلح وثبات درپاکستان مهم است.

از سوی هم والی ایالت خیبر پختونخوا درمراسمی گرامی‌داشت از هفتادمین سال روز استقلال پاکستان در کابل می‌گوید که افغانستان برای رهایی از دستور غرب باید دست همکاری به سوی پاکستان دراز کند.

وی می‌گوید که سود و زیان افغانستان وپاکستان یکی است وهرگاه دو کشور باهم متحد شوند حتا غرب نیز نمی تواند با آنها رویا رویی کند.

 والی ایالت خیبر پختونخوا در این باره چنین اظهار داشت: سود و زیان ما یک است، اگر ما در کنار هم بایستیم، انشاالله سود و زیان هم مصؤن خواهد بود و به فضل خداوند هیچ قدرت در جهان نمیتواند به سوی ما به نظری بدی نگاه کند.

درحالی که پاکستان به پناه دادن به گروه های هراس افگن به ویژه طالبان وشبکه حقانی متهم است اما سفیر این کشور درکابل ازمبارزه بدون تبعیض با تمامی گروه ها سخن می زند.

اما محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه که یکی ازمهمانان مراسم تجلیل ازسالروز آزادی پاکستان درسفارت این کشور در کابل است می گوید که هراس افگنی سو تفاهم میان افغانستان وپاکستان ایجاد کرده است.

آقای محقق چنین اظهار داشت:"وقتی که افغانستان و پاکستان دست به دست هم بتن در مقابل تروریزم، وقتی کشورهای همسایه شرقی و شمالی و غربی ما اینا با ما کمک بکنند، تروریزم از آسمان به کشور ما پایین شده نمیتانه."

دراین نشست همچنان گفته شد که پاکستان تنها درسال ۲۰۱۶ بیش ازسه صدوپنجاه هزار ویزه برای شهروندان افغانستان صادر کرده است که یک شمارزیادی ازآنان برای درمان بیماران شان ازاین کشور دیدار کرده اند.

  انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار