دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی ؛

کشف ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در آذربایجان شرقی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: در ۴ ماه گذشته ۷۹۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در آذربایجان شرقی کشف شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدعلی نصرتی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در 4 ماه گذشته 793 کیلوگرم انواع مواد مخدر در آذربایجان شرقی کشف شده است گفت: کشف مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی در مبارزه با مواد مخدر صنعتی، انهدام باند تهیه و توزیع مواد محرک صنعتی بود افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج) در این عملیات که دو ماه پیش رخ داد، بیش از 20 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی کشف شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی به نقش ارزشمند پلیس در مبارزه و کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و گفت: باید از این نیروی توانمند در راستای مبارزه بامواد مخدر قدردان بود و از همراهی دستگاه قضایی هم تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در 4 ماه نخست سال جاری 7275 نفر قاچاقچی، توزیع کننده و معتاد در آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شدند ابراز داشت: بیش از 5000 نفر از این افراد معتاد بودند که 700 نفر در مرکز ماده 16 پذیرش شده‌اند.

نصرتی با اشاره به اینکه 12 باند تهیه و توزیع در این مدت شناسایی و متلاشی شد گفت: شناسایی و انهدام این باند‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 33 درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری یک کارگاه مواد صنعتی متلاشی و 333 نقطه پرخطر تهیه و توزیع و مصرف مواد مخدر توسط پلیس پاکسازی شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه در شیوع‌شناسی سال 90 آذربایجان شرقی با نرخ رشد 1.92 درصد رتبه 21 کشور را در اختیار داشت خاطر نشان کرد: در سال 95 نرخ رشد با کاهش چشمگیر به 1.2 درصد به رتبه 27 کشور رسیده است.

 

انتهای پیام/ش

پاکسازی 333 نقطه پرخطر تهیه و توزیع و مصرف مواد مخدر توسط پلیس 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار